اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل:

حق بیمه پروانه ساختمانی حذف شد/اردبیل 672 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی دارد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل از حذف حق بیمه پروانه ساختمانی با ابلاغ مصوبه مجلس و دولت خبر داد.

حق بیمه پروانه ساختمانی حذف شد/اردبیل 672 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی پنبه‌ای عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای ارتقای ایمنی محل کار و مشکلات کارگری در اردبیل اظهار داشت: براساس مصوبه جدید مجلس و ابلاغ دولت حق بیمه پروانه ساختمانی به صورت جزئی از محل ارزش افزوده یک درصد دریافت می‌شود و افرادی که برای پروانه ساختمانی اقدام می‌کنند دیگر نیازی به پرداخت حق بیمه ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 672 هزار نفر در استان اردبیل زیر پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند، تصریح کرد: 22 هزار بیمه شده بازنشسته داریم.

پنبه‌ای خاطر نشان کرد: 107 هزار نفر از این بیمه‌شدگان اصلی و 480 هزار نفر نیز بیمه شده تبعی هستند که از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

کاهش حوادث محیط‌های کارگری در اردبیل / آموزش حوادث کارگری را به حداقل رسانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: در دو سال اخیر حوادث کارگری در استان اردبیل و در محیط‌های کارگری به حداقل رسیده است.

حسین منوری اظهار داشت: به رغم این افزایش در یک سال گذشته بیش از 110 حادثه در محیط‌های کارگری اتفاق افتاده است که نتیجه آن مصدومیت عده‌ای از کارگران و کشته شدن هشت کارگر به دلیل رخداد حوادث ناگوار بوده است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل در تراز کشوری از لحاظ وقوع حوادث کارگری در رتبه و جایگاه پایین‌تری قرار دارد، تصریح کرد: گاه علت حوادث ارائه نشدن آموزش‌های مرتبط با فضاهای کارگری است که زمینه بروز حوادث ناگوار، تلخ و تأسف‌بار را فراهم آورده است.

منوری خاطر نشان کرد: بیشترین حوادث مربوط به گروه کارگری ساختمانی و حوزه ساخت و ساز مسکونی است که نبود همکاری بین دستگاهی مانع از ممانعت و تعطیلی فعالیت‌های کارگاه ساخت و سازی شده که خطراتی را به همراه داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در اکثر ساخت و سازها رعایت موازین فنی و قوانین ساخت و ساز مورد تردید و بی‌توجهی قرار گرفته است، اضافه کرد: با توجه به بالا بودن خسارت‌های کارگری و بیمه نشدن آنها شاهد حوادث تلخ و تأسف‌باری هستیم که فرد مصدوم حتی از اولین حمایت‌ها نیز بی‌بهره می‌باشد.

وی یادآور شد: ‌بسیاری از پیمانکاران و دستگاه‌های مرتبط از بیمه مسئولیت برای پرداخت خسارت به کارگران متضرر استفاده می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه سخنان خود ضرورت آموزش رایگان برای کارگران ساختمانی و بیمه کردن آنها را یادآور شد و گفت: تعرفه برگزاری کلاس‌ها بسیار ناچیز است و با همین رقم ناچیز می‌توان دوره‌های آموزشی مختلفی را برای کارگران برگزار کرد که البته در بسیاری از موارد این دوره‌ها رایگان برگزار می‌شود.

منوری در پایان از رسانه‌ها خواست تا در آگاه‌سازی افراد جامعه به ویژه کارگران در مورد آسیب‌ها و خطرات کارگری و استفاده نکردن از امکانات مناسب در هنگام کار دین خود را نسبت به حفظ سلامت کارگری انجام دهند.

انتهای پیام/62001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول