اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

قطع شبکه‌های ایرانی مقابله با آزادی تبلیغات جهانی بود

امام جمعه ابرکوه، قطع شبکه‌های جهانی توسط لابی‌های آمریکایی و اسرائیلی را نه مقابله با ایران، بلکه مقابله با آزادی تبلیغات جهانی دانست.

قطع شبکه‌های ایرانی مقابله با آزادی تبلیغات جهانی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ابرکوه با اشاره به اینکه در عرصه بین‌الملل شاهد آپارتاید ماهواره‌ای غرب با بستن شبکه ایران توسط «اینتل ست» بودیم، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته غربی‌ها شاهد موفقیت ایران در پوشش شبکه‌های جهانی بودند که با اقبال گسترده توانسته بود انحصار خبری و تبلیغی آمریکا و غربی‌ها را بشکند و با تبیین مواضع ایران در مسائل مختلف، سلطه غربی‌ها در عرصه تبلیغات جهانی را به چالش بکشد.

وی افزود: به همین دلیل آنها ایده آپارتایدی خود در زمینه‌های ماهواره‌ای را اعمال کردند و پس از بستن شبکه انگلیسی زبان «پرس تی وی» و اسپانیایی زبان «هیسپان تی وی» در دهم تیر ماه شبکه ایرانی از ماهواره اینتل ست را هم قطع کردند تا بر زخم ناخشنودی خود مرحم بگذارند.

حسینی عنوان کرد: قطع شبکه‌های ایرانی را به بهانه تحریم آمریکا و غرب انجام دادند اما در عمل با آزادی تبلیغات جهانی مقابله کردند.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: در پشت پرده این عناد، اتحاد دو قطب معاند با ایران یعنی آمریکا و اسرائیل قرار دارد زیرا بخش عظیمی از سهام این شرکت‌ها در اختیار آمریکا و اسرائیل است و در حالی که همین دو شرکت بیش از هزار شبکه مستهجن و ضد اخلاقی و ضد انسانی را در فضای ایران پخش می‌کنند و گویی در جهان تنها ایران است که حق آزادی بیان ندارد!

حسینی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به افتتاحیه مراسم هفته فرهنگ رضوی در ابرکوه اظهار داشت: امیدواریم مردم در برنامه‌های این روز که فردا صبح از منزلگاه امام رضا (ع) و با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود، شرکت فعال و پرشور داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه صیام و قیام اظهار داشت: ماه رمضان، ماه عبادت، بندگی خدا و تهذیب نفس و تطهیر دل از پستی‌ها و اوصاف رذیله است و ماه نزدیک شدن به خدا و دور شدن از شیطان و از بهترین ماه‌ها در نزد خداوند متعال است.

حسینی خاطرنشان کرد: در این ماه درهای جهنم به روی بندگان خدا بسته و درهای بهشت و رحمت خدا باز می‌شود؛ شیاطین در این ماه در غل و زنجیر هستند و بازاری برای اغوای مردم ندارند و خداوند در این ماه بندگان را به میهمانی خود دعوت کرده است.

خطیب جمعه ابرکوه ادامه داد: میهمانی خدا ضیافت نور است و در ماه رمضان روزه‌داری که میهمان خداست به فرموده رسول خدا (ص) نفسهایش حکم تسبیح و خوابش هم حکم عبادت را دارد و دعا در این ماه مستجاب است.

وی در توصیه به نمازگزاران گفت: در این ماه بزرگترها را تکریم و کوچکترها را مهربانی و فامیل‌ها را صله رحم کنید و صدقه بدهید، یاد اموات کنید و برای آنها افطاری به مردم و خیرات بدهید زیرا ثواب افطاری دادن در این ماه به اندازه آزاد کردن یک بنده در راه خداست.

حسینی ادامه داد: در این ماه مبارک، نماز و قرآن زیاد بخوانید که خواندن یک آیه قرآن در این ماه ثواب یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر را دارد. این ماه، ماه مغفرت خداست پس کاری کنیم که آمرزش الهی شامل حالمان شود و رسول خدا فرمودند: شقی کسی است که در این ماه از آمرزش خدا محروم شود.

امام جمعه ابرکوه همچنین توصیه کرد: مردم از حضور مبلغان استفاده کامل را ببرند و مساجد را پر کنند.

وی ابراز کرد: از حضور سال اولی‌ها و نوجوان‌ها که از امسال مکلف شده‌اند و در مراسم نماز جمعه امروز، حضوری زیبا و معنوی دارند و همایش سال اولی‌ها را برگزار می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/2464/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول