اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

مراکز مشاوره در شوراهای حل اختلاف فعال شود

امام جمعه ابرکوه خواستار فعال شدن مراکز مشاوره در شوراهای حل اختلاف شد.

مراکز مشاوره در شوراهای حل اختلاف فعال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در دیدار با مسئول، قضات و کارکنان دادگستری ابرکوه اظهار داشت: لازم است که هر مرکز حل اختلاف، اتاق مشاوره‌ای با استفاده از مشاوران کاردان و مجرب داشته باشد تا فرهنگ تفاهم و دوستی و گریز از خصومت و کینه ورزی در جامعه نهادینه شود.

وی افزود: نقش این شوراها به عنوان بازوان دستگاه قضا به منظور تنزل جرائم، ایجاد تفاهم و کاهش پرونده‌ها باید پررنگ‌تر شود.

حسینی گفت: بحث قضا بسیار کلیدی، حساس و رقم زننده سرنوشت طیفی عظیم از خانواده‌هاست و اقتدار و صلابت نظام قضایی مستلزم اقتدار کشور است زیرا نظام قضایی است که می‌تواند صیانت بخش امنیت و آرامش کشور در سطوح شهرها و روستاها باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس، هرگونه تساهل و تسامح در برخورد مقتدرانه با متخلف، نه تنها موجب جری شدن خاطی و مرسوم شدن قانون شکنی می‌شود بلکه قدرت سیستم قضایی را مخدوش کرده و سرانجام قدرت حاکمیت را با اما و اگر مواجه می‌کند.

حسینی خطاب به قضات بیان کرد: به وقت قضاوت نباید تحت تاثیر کمترین عامل بیرونی و جو خاص قرار بگیرید زیرا رای شما مستلزم ادای حق‌الناس است که سرانجامش رضوان الله و یا خدای نکرده تضییع حق‌الناس است که سرانجامش ایستادن بر لبه پرتگاه جهنم است.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون به تقویت بازار وکلا پرداخته‌ایم و از مراحل پیشگیری تا اندازه‌ای غافل شده‌ایم.

رئیس دادگستری ابرکوه نیز در این دیدار اظهار داشت: به لطف خدا و ارشادهای امام جمعه شهرستان ابرکوه و رشد فرهنگ و دینی مردم، آمار پرونده‌ها و جرائم در سطح شهرستان نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

احمدرضا جلیلی افزود: بخش قابل توجهی از این توفیق، مرهون تلاش شوراهای حل اختلاف و مشاوره‌های صورت گرفته است.

انتهای پیام/2464/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول