اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/ کامران دانشجو در مشهد مطرح کرد

ناراحتی آمریکا از پیشرفت‌های علمی در ایران

وزیر علوم گفت: آمریکا از پیشرفت علمی در ایران و سایر کشورها ناراحت است.

ناراحتی آمریکا از پیشرفت‌های علمی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کامران دانشجو عصر چهارشنبه در یازدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی و ششمین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: نگرش مادی به علم مبداء بدی‌ها و سلطه در جهان است و با وجود این نگرش راه برای دروغ گویی، فریب‌کاری و سلطه بر دیگران باز می‌شود و دیگر دلیل ندارد که انسان به فکر انسان دیگر باشد، این نوع نگرش به علم، آن را به ابزاری برای سلطه بر دیگران تبدیل می‌کند.

وزیر علوم خطاب به دانشجویان شرکت‌کننده در این همایش گفت: مراقب باشید علمتان در مسیر تعالی بشریت قرار گیرد مسیر مادی علم را فقط به ابزاری برای سلطه به دیگران تبدیل می‌کند و و اگر ما می‌خواهیم به هدف خلقت انسان برسیم باید از مسیر توحیدی علم را دنبال کنیم.

دانشجو با بیان اینکه وقتی علم ابزار سلطه بر دیگران شد آن وقت تحریم علمی معنا پیدا می‌کند، افزود: می‌بینید که امروز چه تحریم‌های علمی را پیش روی بشریت گذاشته‌اند آن وقت است که از پیشرفت دیگران ناراحت شدن معنا پیدا می‌کند و می‌بینید که آمریکا از پیشرفت علمی در ایران و سایر کشورها ناراحت است.

وزیر علوم تصریح کرد: در نگاه توحیدی در گسترش و اشاعه علم هیچ مرز و تحریمی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: علم مرز نمی‌شناسد چون هدف‌ از خلقت آن تعالی بشریت است در این نگاه دیگر محدود کردن علم معنا پیدا نمی‌کند.

دانشجو به نگاه توحیدی در علم در مقابل نگرش مادی به آن اشاره کرد و گفت: در قبال این نگاه یک نگرش توحیدی داریم که در آن دو سئوال مطرح می‌شود چه کسی هستی را خلق کرد و از این خلق خود چه هدفی را دنبال می‌کرد.

وزیر علوم اظهار داشت: اگر این دو سئوال در مسیر علم قرار بگیرد علم جهتی از جنس نور پیدا می‌کند و این همان جهتی است که سبب تعالی بشریت می‌شود.

دانشجو ادامه داد: در اسلام علم را نور می‌دانند اما باید بدانیم منظور از علمی که شبیه نور است چیست؛ حتما آن علم، علمی است که روح انسان را تعالی می‌بخشد و همین علم است که انسان را بزرگ می‌کند و انسانی می‌سازد که به دیگران احترام می‌گذارد و انسان بزرگ اول توقع را نسبت به خودش افزایش می‌دهد یعنی توقع دارد بیشتر نسبت به جامعه‌اش مفید واقع شود و به انسان‌های دیگر بیشتر کمک کند.

انتهای پیام/70005/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول