اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فریدن در مجلس عنوان کرد

حمله به هواپیمای مسافربری ایران، خط بطلانی بر ادعای حقوق بشر آمریکا

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های آمریکا در قبال کشورهای جهان تغییر نداشته است و اکنون با دفاع مادی و معنوی از جانیان سوریه ادامه سیاست خود در کشتار مسافران بی‌گناه هواپیمای ایران ایر را دنبال می‌کند.

حمله به هواپیمای مسافربری ایران، خط بطلانی بر ادعای حقوق بشر آمریکا

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اقدام آمریکایی‌ها در حمله به هواپیمای ایران ایر توسط ناو آمریکایی وینسنس از جنایت‌بارترین کشتار جمعی انسان‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشتن انسان‌های بی‌گناه در حال مسافرت با هواپیما توسط تمام انسان‌های آزاداندیش دنیا محکوم است، افزود: اقدام غیر‌انسانی و ددمنشانه آمریکا در حمله به یک هواپیمای مسافربری نخستین جنایت این کشور نبوده و به عنوان آخرین اقدام آمریکایی‌ها نیز نبوده و این اقدام در راستای منافع و نگرش‌های ضدانسانی این دولت استکباری است.

* نگرش‌های خصمانه امریکا تغییری نکرده است

نماینده مردم فریدن ، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در طول سال‌های پس از این جنایت آمریکا تفاوتی میان نگرش‌های این کشور نسبت به کشور ایران مشاهده نشده و مصداق‌های این جنایت‌ها در طول این سال‌ها به وضوح مشاهده شده است.

وی با اشاره به شهادت 290 انسان بی‌گناه اعم از زن، مرد و کودک در این حادثه ادامه داد: دشمن در عرصه‌های بین‌المللی نتوانسته بود دیدگاه خود درباره ایران به جهان تحمیل کند و با انجام دادن این حادثه جنایت‌بار خواست خود را موفق معرفی کند.

اسفنانی تصریح کرد: همانطور که روزی آمریکا این جنایت خونبار را انجام داد هم‌اکنون نیز با حمایت از تروریست‌ها و جانیان سوریه ثابت کرده که سیاست‌های این سردمداران از آن زمان تاکنون تغییر نکرده است.

وی با بیان اینکه این ابهام وجود دارد که چرا جامعه بین‌المللی تاکنون هیچ اقدامی برای محکوم کردن این جنایت انجام نداده است، اضافه کرد: علاوه بر محکومیت سیاسی، جامعه بین‌الملل در چنین مواردی باید کشور محکوم را وادار به پرداخت خسارت مادی و معنوی و عذرخواهی از کشور خسارت‌دیده کند، اما تاکنون این اقدام را شاهد نبوده‌ایم.

* گذر زمان تغییری در سیاست‌های منفعت‌طلبانه آمریکا نداده است

نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گذر زمان هیچ تاثیری در سیاست‌های منفعت‌طلبانه آمریکا نداشته است، گفت: اگر این اتفاق به شکل ناخواسته رخ می‌داد، آمریکا باید از کشور ایران عذرخواهی و خسارت وارده را پرداخت می‌کرد، اما این کار عامدانه و عالمانه انجام شد و مسئول و کاپیتان ناو وینسنس پس از این اقدام وحشیانه مورد تشویق قرار گرفته و مدال افتخار دریافت کرده است.

وی اظهار کرد: کشور استکباری همچون آمریکا در عمل خط بطلانی بر ادعای دفاع از حقوق بشر خود کشیدند و سیاست‌های خود را برای تمام دنیا روشن ساخته است.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول