اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل خبر داد

اردبیل جزو 6 استان ناموفق در جذب سرمایه‌گذار خارجی

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو شش استان ناموفق کشور در جذب و جلب سرمایه‌گذاران خارجی است که تاکنون ریالی در این زمینه جذب نداشته است.

اردبیل جزو 6 استان ناموفق در جذب سرمایه‌گذار خارجی

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در پی استان شدن اردبیل انتظار تحول اساسی در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی می‌رفت که تاکنون این امر به صورت جامع اتفاق نیفتاده است.

وی بیان داشت: قطعا در ادامه مسیر نیز این اهداف و آرمان‌ها محقق نمی‌شود مگر در سایه تدبر و اعتدال و استفاده بهینه از همه امکانات انسانی، فیزیکی و مالی استان و تکیه بر نیروی انسانی و بکارگیری صحیح نیروها و منابع انسانی شایسته و حمایتی که باید از آنها به عمل آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصل عدالت‌جوئی 48 قانون اساسی تاکنون مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته که در این اصل به موضوع نفی تبعیض میان استان‌ها تاکید شده که بنده بارها در صحن مجلس صریح و شفاف و شجاعانه با درک عمیق مسئولیت در این زمینه اخطار و تذکر کتبی داده‌ام.

پیرموذن تصریح کرد: استان اردبیل به دلایل گوناگون به ویژه منزوی شدن نیروهای شایسته بومی، کنار گذاشتن این ظرفیت‌ها، موانع فرهنگی و ضعف صاحب منصبان در زمره استان‌های کمتر توسعه یافته قرار گرفته به طوری که در رتبه 23 استان‌های توسعه یافته می‌باشد در حالی که براساس سند چشم‌انداز 20 ساله جایگاه این استان باید جزو 10 استان برتر باشد.

وی ضرورت حل مشکلات مرتبط گمرکی صادرکنندگان، برپائی نمایشگاه‌های مختلف، قرار گرفتن سرعین به عنوان محور توسعه گردشگری استان، توجه به کشاورزی و صنایع تبدیلی و پیگیری اخذ تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای این حوزه و 15 واحد نیمه تمام صنعتی واقعا کار سنگین اما ارزشمندی است که مورد هدف‌گذاری و پیگیری است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: واقعا کشور ما امروز در اکثر حوزه‌ها قفل شده و نیاز به کلید داریم تا بتوانیم بسیاری از نارسائی‌ها و مشکلات را با کلید تدبیر و اعتدال بگشائیم.

پیرموذن به عدم حمایت واقعی از مراکز بیمارستانی خصوصی، واحدهای صنعتی، مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی اشاره کرد و گفت: مراکز بیمارستانی ما امروز حتی از داشتن کمترین امکانات بی‌بهره هستند به طوری که اخیرا در سرکشی که از بیمارستان‌ها داشتم حتی در مراکز بیمارستانی ما به دلیل تحریم و برخی بی‌تدبیر‌ی‌ها ابتدائی‌ترین امکانات نیز موجود نیست.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بنده حتی در تحویل گرفتن جنازه مادربزرگ خودم مشاهده کردم که چگونه کارهای بروکراسی بیهوده و تشریفات زاید مشکلات و تنگناها را به وجود آورده و مردم را گرفتار کرده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما اگر براساس شرافت انسانی و صداقت دینی و مکتبی خود با مردم روراست نباشیم قطعا بزرگترین آسیب را خواهیم دید.

پیرموذن در ادامه گفت: ما در بسیاری از حوزه‌ها امروز در استان اردبیل با مشکلات و نارسائی‌های تکان دهنده و بسیار مشهودی روبرو هستیم که امیدواریم دولت آینده بتواند با عمل به وعده‌های خود این نارسائی‌ها را برطرف کرده و بسیاری از کوتاهی‌ها و قصور دولت احمدی‌نژاد در این استان جبران شود.

انتهای پیام/62003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول