اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گچساران عنوان کرد

اجرای طرح سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاهای گچساران

فرماندار گچساران گفت: طرح ساماندهی، سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاهای این شهرستان اجرایی می‌شود.

اجرای طرح سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاهای گچساران

محمد شفیعی امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: در راستای برگزاری نخستین جلسه کمیته ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر کهگیلویه و بویراحمد، این طرح به زودی در کارگروه توسعه اشتغال شهرستان مطرح شده و برنامه‌ریزی لازم برای اجرا صورت می‌گیرد.

وی هدف از این طرح را بهبود وضعیت روستاها، ارتقای سطح درآمد و کیفیت زندگی روستاییان و کشاورزان و کاهش نابرابری‌ها در جوامع روستایی، عشایری و شهری عنوان کرد.

فرماندار گچساران توسعه بازارهای محلی، تدوین سیاست‌های تشویقی برای مهاجرت معکوس، ارتقای مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، تأمین وجوه اداره شده و یارانه سود و کارمزد برای توسعه اشتغال را به عنوان دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد.

شفیعی ابراز داشت: طرح ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر بنا به مصوبه پنجاه و سومین جلسه شورای عالی اشتغال در تاریخ 14 اسفند 90 و در راستای لبیک به پیام مقام معظم رهبری در سال « تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: مسئولیت موضوع این طرح و پیگیری اجرا نیز به کمیته امداد حضرت امام (ره) محول شده تا با تلاش و همکاری همه امدادگران و کمک سایر دستگاه‌های اجرایی کشور، این مهم عملیاتی و اجرایی شود.

شفیعی در زمینه تأمین اعتبار این طرح تصریح کرد: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح از محل بند 11 مصوبات پنجاه و نهمین جلسه شورای عالی اشتغال تأمین و سهم هر استان در قالب متمم بودجه اشتغال و خود کفایی به ادارات کل استان‌ها اعلام شده است.

وی تعیین گروه‌های هدف، منابع اجرایی طرح، نیازسنجی مناطق و ثبت‌نام و پذیرش متقاضیان تسهیلات اشتغال را از جمله رئوس کلی شیوه‌نامه اجرایی این طرح برشمرد.

شفیعی با اشاره به دیگر رئوس اجرایی طرح ابراز داشت: اولویت‌بندی طرح‌های قابل اجرا، آموزش متقاضیان، بیمه طرح‌های اشتغال و نیز مدت زمان اجرای طرح از دیگر رئوس و مراحل اجرای این طرح است.

انتهای پیام/82014/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول