اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

ارائه 403 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 9 میلیارد یورو در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی از تایید 403 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو برای ارایه در چهارمین همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در 15 و 16 تیر ماه خبر داد.

ارائه 403 طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 9 میلیارد یورو در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی در نشست فرمانداران و بخشداران استان، با بیان اینکه این همایش به صورت ملی برگزار می‌شود، افزود: حضور 250 نفر از سرمایه‌گذاران خارجی در این همایش قطعی شده و علاوه بر آن 50 نفر از سفرا و مقامات خارجی، 50 نفر از سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور، 50 شرکت بزرگ فعال در سطح کشور و تعدادی از سرمایه‌گذاران استان نیز در همایش حضور خواهند داشت.

وی با اعلام این که در این دوره از همایش، سایر شهرهای استان به جز تبریز نیز پانل اختصاصی خواهند داشت، گفت: روز دوم این همایش به منطقه آزاد ارس اختصاص دارد و در پایان این روز، یک نشست تخصصی تجاری برگزار خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشینه برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، خاطرنشان کرد: اولین دوره این همایش در سال 82 برگزار شد ولی به دلایلی تا سال 88 مسکوت مانده بود.

مسجدی اضافه کرد: با مدیریت و اهتمام استاندار آذربایجان شرقی از سال 88 این همایش هر دو سال یک بار برگزار شده و امسال نیز چهارمین دوره آن برگزار می‌شود.

وی گفت: در همایش دوم در سال 88، 15 کشور حضور داشتند که در این همایش، 148 تفاهم‌نامه به ارزش 50 هزار میلیارد ریال امضا شد که 44 مورد از آنها منجر به عقد قرارداد شد.

مسجدی افزود: در همایش سوم در سال 90 هم پس از معرفی 733 طرح سرمایه‌گذاری، 393 تفاهم‌نامه به ارزش 26 میلیارد دلار امضا شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تشریفاتی نیست، افزود: هدف عمده این همایش، معرفی توانمندی‌ها و زیرساخت‌های استان در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: تصویری که از کشور ما در جهان خارج ترسیم شده فضای اقتصادی و اجتماعی سنگینی را ایجاد کرده است به همین جهت بخشی از اهداف همایش سرمایه‌گذاری، معطوف به تغییر این فضاست و به این واسطه تلاش می‌کنیم شرکت‌کنندگان در همایش، فضای حاکم بر کشور و استان را برای فعالان اقتصادی کشورهای خود بازگو کنند.

مسجدی، تبادل اطلاعات بین تجار، سرمایه‌گذاران و دستگاه‌های اجرایی، تشویق به مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی و مشارکت فعالان این بخش با یکدیگر و اتصال اقتصاد استان با خارج از کشور به منظور تامین فناوری و مواد اولیه و یافتن بازارهای صادراتی را از دیگر اهداف همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها تاثیر بسزایی در ارتقای جایگاه استان در موضوع سرمایه‌گذاری داشته و آمارها موید این امر است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ قانون بودجه سال 92، اظهار داشت: کاری که مجلس با لایحه بودجه 92 کرد یک بدعت تاریخی است و متاسفانه تغییرات نامناسب در این لایحه، اجرای کارها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: با توجه به افزایش هزینه برخی پروژه‌های عمرانی در سال جاری و کاهش اعتبارات تملک دارایی‌ها در قانون بودجه، عملا نمی‌توانیم پروژه جدیدی را در بخش تملک دارایی‌ها شروع کنیم و باید بر روی پروژه‌های در دست اجرا تمرکز کنیم.

مسجدی با بیان این که وقوع حماسه سیاسی، مایه افتخار برای نظام و امیدواری برای مردم شد، افزود: حماسه اقتصادی کاری سخت‌تر و طولانی‌مدت است که همه برای تحقق آن وظیفه دارند. 

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول