اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی خبر داد

تشکیل 150 کارگروه روستایی در صومعه‌سرا

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی از تشکیل بالغ بر 150 کارگروه برای برطرف شدن مشکلات روستایی در این شهرستان خبر داد.

تشکیل 150 کارگروه روستایی در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، محمدرضا خصوصی‌ثانی شامگاه پنجشنبه در جمع اهالی منطقه «هند خاله» از توابع بخش تولمات این شهرستان با اشاره به ضرورت تسریع در روند کاهش مشکلات روستاییان، اظهار کرد: توجه به برطرف شدن مشکلات روستاییان باید در اولویت کاری مسئولان صومعه‌سرا باشد.

*تشکیل بیش از 150 کارگروه روستایی در صومعه‌سرا

وی با بیان اینکه ضعف ولتاژ برق، آسفالت، تعریض و یا خط‌کشی جاده‌های روستایی و کمبود آب کشاورزی از محوری‌ترین مشکلات روستاییان صومعه‌سرا در شرایط کنونی است، افزود: تسریع در امور روستاییان تنها با تشکیل کارگروه روستایی امکانپذیر است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیری مدیران شهری و استانی در حال جذب اعتبار ویژه برای توسعه و آبادانی فضای روستایی گیلان و کاهش مشکلات اهالی روستانشین آن هستیم.

این مسئول از تشکیل بالغ بر 150 کارگروه روستایی در سطح روستاها و بخش‌های صومعه‌سرا خبر داد و تصریح کرد: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها ایجاد همدلی و اتحاد در قالب مدیریت‌های سنجیده و کارآمدتر است.

خصوصی‌ثانی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌ها و حضور جمعی مسئولان و مدیران صومعه‌سرا در پنجشنبه هر هفته در یکی از بخش یا روستاهای این شهرستان به دلیل کاهش زحمت مردم در پیگیری امورشان است.

وی با اشاره به جایگاه و مقام شهدای والامقام کشور، اضافه کرد: شهدا دانایی و توان خود را در اختیار ملت گذاشتند و امروز وظیفه خدمت بر عهده مدیران و مسئولان کنونی کشور است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی به وضعیت و شرایط امکانات روستای «هندخاله» بخش تولمات این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: تدابیر خوبی در حوزه ورزش و تجهیز و نوسازی باشگاه‌های هندخاله، تقویت ولتاژ برق و آسفالت راه روستایی، بهداشت و کمبود آب کشاورزی این روستا اندیشیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با جذب اعتبار مناسب تمام این تدابیر در روستای هندخاله صومعه‌سرا به مرحله اجرا درمی‌آید.

خصوصی‌ثانی، وجود برخی مشکلات در روستاها را متوجه سهل‌انگاری دهیاران صومعه‌سرا دانست.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران باید مباحث و مشکلات روستاییان را با سرعت بیشتری به مسئولان بالادست صومعه‌سرا گزارش کنند تا مشکلات انباشته نشوند.

*صومعه‌سرا نیازمند اختلاف‌زدایی بین مردم و مسئولان است

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با تبریک به منتخبان جدید شوراهای شهر و روستاهای این شهرستان، تصریح کرد: اعضای شورای جدید از حواشی پرهیز کنند.

این مسئول با بیان اینکه اعضای قبلی شورای شهر و روستاهای صومعه‌سرا باید تجارب خود را دوستانه و متحدانه در اختیار منتخبان جدید ملت در این حوزه قرار دهند، خاطرنشان کرد: اتحاد رمز موفقیت و پیشروی به طرف توسعه و آبادانی است.

خصوصی‌ثانی عنوان کرد: مردم صومعه‌سرا وارث این دیار و شایسته بهترین‌ها هستند.

وی، اختلاف‌افکنی را اقدامی خانمان‌سوز دانست و گفت: صومعه‌سرا نیازمند اختلاف‌زدایی بین مردم و مسئولان در بسیاری از حوزه‌ها است.

این مسئول با تصریح بر اینکه مردم صومعه‌سرا دیگر تاب و توان حواشی و اختلاف را ندارند، افزود: حواشی انتخابات شورای اخیر نمونه بارزی از اختلاف افکنی‌ها در صومعه‌سرا بود که با مدیریت درست از شدت آن در این شهرستان کاسته شد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی وجود تفاوت سلیقه و عقاید در بین اعضای شوراها را امری طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف در سلایق منتخبان شوراهای شهر و روستاهای صومعه‌سرا باید در راستای توجه به امر پیشرفت شهر و منافع مردم محو شود تا آنها پشیمان از شرکت در انتخابات و آرای خود نباشند.

به گفته وی، منتخبان شوراهای شهر و روستا باید از نظرات و دیدگاه‌های ریش سفیدان و جوانان شهر و روستاهای حوزه انتخابیه خود بهره گیرند.

خصوصی‌ثانی، دشمنان ایران اسلامی را بسیار زورگو خواند و عنوان کرد: ایستادگی، مقاومت، صبر و شکیبایی و اتحاد جمعی محورهای مهم مقابله با زورگویی دشمنان است.

*کمبود آب کشاورزی مشکل برجسته شالیکاران روستای «هندخاله» صومعه‌سرا

به گزارش فارس، هر یک از ساکنان روستای «هندخاله » بخش تولمات صومعه‌سرا به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود با مسئولان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس پرداختند.

کمبود آب کشاورزی و معضلات حوزه کشت برنج از برجسته‌ترین مشکلات مطرح شده روستاییان منطقه هندخاله صومعه‌سرا در دیدار مذکور بود.

انتهای پیام/84003/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول