اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای افتای اهل سنت کردستان:

کردستان نماد وحدت اسلامی در ایران است

عضو شورای افتای اهل سنت استان کردستان از وحدت به عنوان رمز پیروزی اسلام در برابر جهان کفر نام برد و کردستان را نماد وحدت اسلامی در ایران خواند.

کردستان نماد وحدت اسلامی در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا سیداشرف حسینی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد استهلال ماه رمضان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، بر لزوم وحدت و همدلی اهل سنت و تشیع تاکید و اظهار کرد: مشترکات بین مسلمانان آنقدر زیاد است که تکیه کردن بر آنها مانع از ایجاد هرگونه شکاف و تفرقه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان به خدا، قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت‌(ع) ایمان دارند، گفت: وحدت اصلی‌ترین نیاز امروز مسلمانان و کشورهای اسلامی است و پیروان پیامبر گرامی اسلام(ص) باید با تکیه بر همین مشترکات مانع از تحقق اهداف دشمنان شوند.

به گفته وی، وحدت اصلی‌ترین نیاز امروز مسلمانان و کشورهای اسلامی است و پیروان پیامبر گرامی اسلام (ص) باید با توجه به این اصل مهم در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های این دین الهی تلاش کنند.

عضو شورای افتای اهل سنت استان کردستان با تاکید بر اینکه وحدت پایه‌های اسلام را محکم و مانع از تحقق اهداف دشمنان علیه مسلمانان می‌شود، بیان داشت: کردستان نمادی از وحدت غیور مردان و شیرزنان شیعه و سنی در ایران اسلامی است که سال‌های طولانی با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

ماموستا حسینی در ادامه از ماه مبارک رمضان به عنوان ظرفیت و بستری مناسب برای بازگشت به خدا و تقویت پایه‌های اتحاد و انسجام مسلمانان یاد کرد و افزود: عبادت و بندگی خالصانه در ماه مبارک رمضان و توجه به آموزه‌های قرآنی در این ماه مبارک وظیفه‌ای شرعی بردوش هر مسلمانی است.

وی در ادامه از ولایت‌فقیه نیز به عنوان تکیه‌گاه وحدت مسلمانان نام برد و گفت: روحانیون همواره پیرو ولایت فقیه بود و تبعیت از فرامین ایشان را بر خود واجب می‌دانند.

وی در ادامه با تاکید بر صداقت علما و روحانیون دینی منطقه بیان داشت: علمای استان با سایر نقاط کشور همگام هستند و در خصوص نحوه اعلام آغاز ماه مبارک رمضان و عید فطر مردم را به خوبی آگاه می‌کنند.

سیدعلی میرسالاری به عنوان مدرس این جلسه نیز با ارائه مباحثی علمی پیرامون روئیت هلال ماه اظهار کرد: رویت هلال ماه یک بحث علمی است که بر دو پایه و ریشه علمی و فقهی استوار است.

به گفته وی، رصد هلال ماه به ویژه از اتمام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و تخمین زمان رویت هلال ماه به وسیله پارامترها، معیارهای جهانی و محاسبات دقیق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول