اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان خبر داد

ارسال 60 پرونده تخلف در روستای تفریحی زیارت گرگان به مراجع قضایی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان گفت: تاکنون 60 پرونده تخلف تجاوز به حریم رودخانه‌ها در روستای زیارت گرگان به مراجع قضایی استان تحویل شده است.

ارسال 60 پرونده تخلف در روستای تفریحی زیارت گرگان به مراجع قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ایرج حیدریان بعدازظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: از 2 هزار و 700 کلیومتر رودخانه در استان تنها در یک‌هزار و 100 کیلومتر تعیین حریم انجام  شده است.

برخورد با متخلفان حریم رودخانه یک کار قضایی و فرهنگی است

وی تصریح کرد: برخورد جدی با متخلفان حریم رودخانه‌ها علاوه بر یک کار اجرایی و قضایی یک موضوع فرهنگی است که باید به طور جدی به آن پرداخت.

حیدریان با اشاره به تعداد پروژه‌های حوادثی آب منطقه‌ای در استان افزود: از اعتبارات مدیریت بحران در بخش آب که در دو مرحله ابلاغ شد 140 پروژه در حال اجرا و پیگیری است.

به گفته وی، در مرحله اول، 99 پروژه تعریف شد که 60 پروژه 100 درصد، 21 پروژه بالای 90 درصد، چهار پروژه بین 80 تا 90 درصد، پنج پروژه بین 70 تا 80 درصد، سه پروژه بین 60 تا 70 درصد و یک پروژه 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

17 فروردین ماه زمان ابلاغ پروژه‌های حوادثی گلستان

رئیس کارگروه سیل و مخاطرات دریایی مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: چهار پروژه نیز در بخش آب‌های سطحی وجود دارد که تا 31 تیرماه خاتمه می‌یابد و هفت پروژه نیز تا اواخر مرداد به طول می‌انجامد و بقیه تحویل موقت می‌شوند.

حیدریان با انتقاد از ابلاغ دیرهنگام اعتبارات بحران اذعان داشت: اعتبارات مرحله دوم حوادث در 17 فروردین ماه   ابلاغ شد و تنها برای انعقاد قرارداد و انتخاب پیمانکاران 50 روز وقت نیاز است.

اتمام پروژه‌های حوادثی آب منطقه‌ای تا پایان سال مالی

وی، واقع شدن در فصل کشاورزی و وجود آب برف‌های زمستانی را در رودخانه‌هایی که در شبکه زهکشی است از دیگر عوامل فقدان پیشرفت پروژ‌ه‌های آّب منطقه‌ای استان عنوان کرد.

حیدریان خاطرنشان کرد: با وجود این موضوع و مشکلات پیش رو، تمامی تلاش خود را برای اتمام پروژه‌ها تا پایان سال مالی به کار خواهیم بست.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد؛ این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد از جمله سیل و زلزله در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول