اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر مطرح کرد

ملایر آماده پذیرایی از مسافران تابستانی / وجود 178 اثر تاریخی ثبت ملی شده در ملایر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر گفت: ملایر به عنوان دومین شهر بزرگ استان همدان آماده پذیرایی از مسافران تابستانی است.

ملایر آماده پذیرایی از مسافران تابستانی / وجود 178 اثر تاریخی ثبت ملی شده در ملایر

محمد بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آمادگی ملایر برای پذیرایی از میهمانان تابستانی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان ویژه ملایر به عنوان سی و پنجمین شهر کشور و دومین شهر بزرگ استان در شاهراه ترانزیتی غرب، جنوب و مرکز کشور قرار گرفته که این خود موقعیت خوبی برای گردشگری است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مسافران برای سفر به شمال و جنوب کشور از این شهر گذر می‌کنند، این امتیازی برای ملایر است و موجب جذب گردشگر زیادی به این شهر شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه شهرستان ملایر دارای 367 اثر تاریخی شناسایی شده است، افزود: از این تعداد اثر تاریخی 178 اثر ثبت ملی شده که شاخص‌ترین اثر این شهرستان ارگ باستانی نوشیجان و شهر زیرزمینی سامن است.

وی به اماکن گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حوزه گردشگری نیز پارک و باغ تاریخی سیفیه، حیات وحش، لشکردر، مجموعه تفریحی بام ملایر، دریاچه مصنوعی تفریحی کوثر، مساجد بجا مانده از دوره قاجار در سطح شهر، بازار تاریخی ملایر، موزه لطفعلیان، امارت مصدقی، زورخانه بابک و آثار متعدد و فراوان دیگر از جمله دیدنی‌های این شهرستان به شمار می‌رود.

بشری با اشاره به میزان مسافران سالانه ملایر اظهار کرد: در ایام نوروز 411 هزار نفر گردشگر از ملایر دیدن کردند اما در تابستان نه تنها در ملایر بلکه در همه شهرهای کشور گردشگران رصد نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به همت میراث فرهنگی ستاد تسهیلات سفر به صورت 24 ساعته دایر و آماده پاسخگویی به گردشگران داخلی و خارجی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ملایر در پایان سخنانش از برپایی جشن شیره‌پزی در اواخر شهریور ماه خبر داد و گفت: تمهید مقدمات این جشنواره فراهم در انجام است تا در این ایام شاهد حضور خیل عظیمی از مسافران در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول