اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان:

ارگانی به جز شورای شهر در انتخاب شهردار حق دخالت ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر دهاقان گفت: نباید اجازه بدهیم که برخی از ارگان‌های غیرمسئول مانند استانداری به شکل مستقیم یا غیرمستقیم در انتخاب شهردار دخالت کنند.

ارگانی به جز شورای شهر در انتخاب شهردار حق دخالت ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رجب فرهمندیان بعدازظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: مذاکراتی باید با مسئولان انجام شود تا برخی ارگان‌های غیرمسئول در امر انتخاب شهرداران دخالت نکنند.

وی افزود: اعضای شورای شهر باید در زمینه انتخاب شهردار با یکدیگر هماهنگی و مذاکره لازم را داشته باشند و انتخاب استاندار و فرماندار با تأیید شورای شهر از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این جلسه منصور میرزایی رئیس شورای اسلامی شهر فریدون‌شهر اظهار کرد: با وجود اینکه بیشتر افراد معتقدند که شورا‌ها نباید سیاسی باشند، اما در عمل چنین چیزی را شاهد نیستیم.

وی افزود: بسیاری از نخبگان از ترس رد صلاحیت‌شدگان برای شورای شهر  ثبت‌نام نمی‌کنند که این موضوع در شهر ما به وضوح دیده می‌شود.

رئیس شورای شهر فریدون‌شهر با بیان اینکه از دیدگاه من شوراها نیز براساس ضرورت باید سیاسی عمل کنند، تصریح کرد: اعضای شورای استان باید برای انتخاب استاندار با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

وی با انتقاد از شمارش آرای شورای شهر فریدون‌شهر ادامه داد: با وجود اینکه تاکید داشتیم آرای صندوق‌های این شهرستان بازشماری شود، اما فرماندار این شهرستان به این مسئله عمل نکرد.

به گزارش فارس در انتهای جلسه شورای اسلامی استان  مصوباتی به تصویب شورا رسید که از جمله آنها درخواست از رئیس شورای پایتخت برای حداکثر آزادی شوراها در انتخاب شهرداران و جداسازی زمان برگزاری انتخابات آتی شوراها و ریاست‌جمهوری بود.

انتهای پیام/63008/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول