اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

پذیرش اتباع آذری در مراکز درمانی شش برابر افزایش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پذیرش اتباع آذری در مراکز درمانی استان اردبیل نسبت به گذشته شش برابر افزایش یافته است.

پذیرش اتباع آذری در مراکز درمانی شش برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان گرمی اظهار داشت: این یک ظرفیت عظیم در حوزه گردشگری سلامت و درمانی است که اگر به ابعاد و شاخصه‌های آن در توسعه منطقی توجه کنیم این بخش از فعالیت گردشگری می‌تواند برای استان درآمدزایی و ارزآوری خوبی را به همراه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه مقصد بیش از 50 درصد گردشگران ورودی خارجی به استان گردشگری سلامت و حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی است، تصریح کرد: ما هم در گمرک بیله‌سوار و هم در مرکز استان سعی کردیم با آگاه‌سازی بیماران اتباع آذری به نحوه مراجعه و پذیرش در مراکز بیمارستانی آنها را از برخی سوءاستفاده‌ها بر حذر داشته و هوشیاری و مراقبت آنها را برانگیزیم.

پورفرضی با بیان اینکه بیشترین مراجعات در فضاهای بیمارستانی، درمانگاهی و همچنین حضور در مراکز پاراکلینیک با اعمال جراحی محدود صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: ما باید قدر این ظرفیت را بهتر بدانیم و اجازه ندهیم اتباع آذری بیمار به مراکز درمانی خارج از استان مراجعه کرده و سودآوری این حوزه را به مناطق دیگر سرازیر کنند.

این مسئول ضرورت تجهیز و ارائه خدمات از طریق بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شمال استان را یادآور شد و اضافه کرد: با تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان 120 تختخوابی پارس‌آباد این زنجیره تکمیل‌تر می‌شود.

وی بیان کرد: مراکز درمانی استان با اعمال جراحی فوق تخصصی، قلب و پلاستیکی و دارا بودن تجهیزات پزشکی پیشرفته، پیشرفت شایانی را در سال‌های اخیر داشتند به طوریکه پذیرش اتباع آذری در این مراکز افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بین‌المللی شدن برخی از دانشکده‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: دانشکده دندان‌پزشکی استان دارای جایگاه اول علوم پایه در کشور است.

پورفرضی در ادامه سخنان خود از توسعه رشته‌های دانشکده پرستاری گرمی خبر داد و یادآور شد: وجود مراکز آموزش عالی از زیرساخت‌های توسعه هر منطقه است و به همین دلیل دو رشته جدید به رشته‌های دانشکده پرستاری گرمی افزوده می‌شود که در کنار آن با تخصیص اعتبار مناسب تجهیز و توسعه خوابگاه این دانشکده نیز انجام می‌شود.

وی همچنین از تأمین اعتبار شش میلیارد ریالی برای راه‌اندازی بخش آی.سی.یو بیمارستان ولایت گرمی خبر داد و گفت: در این بیمارستان بخش‌های زنان، ارتوپدی و همچنین اکوی قلب راه‌اندازی می‌شود.

پورفرضی از جذب و به کارگیری چهار نفر نیروی خدماتی برای بیمارستان ولایت گرمی خبر داد و افزود: این بیمارستان در بخش دیالیز نیز در حد استاندارد ارائه خدمات می‌کند و در کنار آن تلاش می‌کنیم با تأمین اعتبار تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی و دیالیز تکمیل‌تر شود.

این مسئول همچنین از پذیرش و جذب یک پزشک متخصص طب اورژانس در بیمارستان ولایت گرمی خبر داد و تصریح کرد: سه پزشک متخصص طب اورژانس در استان جذب شده که یکی از آنها در بیمارستان ولایت گرمی به کارگیری می‌شوند.

انتهای پیام/62004‌/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول