اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل خبر داد

پذیرش 2676 بیمار در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت:‌ از آغاز فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل تاکنون 2 هزار و 676 مراجعه‌کننده و بیمار پذیرش شده‌ و از خدمات متنوع این مرکز بهره برده‌اند.

پذیرش 2676 بیمار در مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر قاسمی صبح امروز در نشست مطبوعاتی خود با هدف ارائه گزارش‌ فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت:‌ از این تعداد پذیرش ویزیت بار اول مردان 967 مورد و ویزیت بار اول زنان نیز یک هزار و 709 مورد اتفاق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت پذیرش آزمایشگاه تشخیص طبی 2 هزار و 678 مورد،‌ پذیرش آزمایشگاه ژنتیک 119 مورد، اعمال جراحی مردان 66 مورد و زنان 12 مورد در مرکز درمان ناباروری قفقاز تا آخر خرداد ماه اتفاق افتاده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل یادآور شد: در این مدت 145 مورد‌ IUI و 37 مورد میکرواینجکشن IVF اتفاق افتاده که 47 مورد نتیجه مثبت به همراه داشته است.

قاسمی از تولد اولین نوزاد بارور شده و تحت مداوا قرار گرفته در این مرکز تا مردادماه خبر داد و گفت:‌ 33 مورد انتقال جنین، انتقال پس از فریز اتفاق افتاده و تنها پنج مورد از موارد کنسل شده را در این مرکز شاهد بودیم.

این مسئول عنوان کرد: 116 مورد پذیرش بانک خون بند ناف خصوصی انجام شده به رغم آنکه ما با 162 نفر در این زمینه عقد قرارداد کرده بودیم که به دلیل ناکافی بودن بند ناف مورد نیاز بخشی از آنها امکان تحقق پیدا نکرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از پذیرش 28 اتباع خارجی در این مرکز خبر داد و بیان داشت: ما پذیرش زنان و مردان نازا را از کشور آذربایجان و اربیل عراق مدنظر قرار دادیم که امیدواریم همچنان که از کشور آذربایجان شاهد حضور بیماران هستیم از کشورهای همسایه دیگر نیز این پذیرش اتفاق بیفتد.

قاسمی افزود: مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل بعد از سال‌ها تلاش و رایزنی و توافق مسئولان استانی با رئیس جهاد دانشگاهی سابق از 17 اسفندماه سال 88 کلید خورده و بعد از مذاکرات و کسب موافقت‌نامه‌ها و مجوزهای لازم فعالیت خود را از سال 90 آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای راه‌اندازی این مرکز هزینه شده است که 40 درصد این رقم را در حدود 650 میلیون تومان از طریق بانک ملی، 43.5 درصد آن را با رقم 700 میلیون تومان از محل منابع در‌آمدی جهاد دانشگاهی استان و رقم 45 میلیون تومان را از محل منابع استانی کمک کرده و مابقی را دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برای راه‌اندازی این مرکز هزینه کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ادامه داد: جا دارد از تلاش‌های پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی، بانک ملی و نمایندگان استان در مجلس قدردانی کنیم و از مسئولان استان گله‌مند باشیم که به رغم توافقات اولیه تنها 45 میلیون تومان برای این مرکز کمک کردند در حالی‌که همچنان ساختمان این مرکز استیجاری است و بهتر است با همکاری و هماهنگی استان زمین مورد نیاز و یا ساختمان مناسب در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

قاسمی با انتقاد از برخی مدیران استانی که دنبال تسویه حساب شخصی هستند و بدون درک اهمیت موضوع و ناآشنایی به مسائل؛ چوب لای چرخ این مجموعه‌ می‌گذارند، گفت: بنده در این ماه برای آنها طلب استغفار و هدایت می‌کنم.

این مسئول از صدور 6 مجوز برای راه‌اندازی این مرکز اعم از موافقت اصولی، ‌پروانه بهره‌برداری،‌ آزمایشگاه ژنتیکی و ... خبر داد و تاکید کرد: ما بیشتر نیازمند توسعه و تکثر بخش‌های دایر شده هستیم و نیازی به صدور مجوزهای جدید برای بخش‌های دیگر نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در پایان سخنان خود فعالیت بخش مشاوره ژنتیک، مشاوره قبل از ازدواج، قبل از بارداری، مشاوره سنین بالای حاملگی، سقط‌ های مکرر، مرده‌زایی، معلولیت جسمی، سرطان‌های ارثی و تعیین جنسیت در این مرکز را یادآور شد و ابراز داشت: هم اکنون 38 نفر که 13 پزشک متخصص را شامل می‌شود در این مرکز مشغول فعالیت هستند و ما اولین متخصص زنان و زایمان را که حدود یک سالی در مرکز درمان ناباروری رویان آموزش دیده بود جذب کردیم و تا پایان امسال دو نفر دیگر را نیز جذب خواهیم کرد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول