اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد

پذیرش 7736 کودک در مهدهای اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: بیش از 7 هزار و 736 کودک در مهدهای روستایی و شهری اردبیل پذیرش شده و روند نگهداری و‌ آموزش آنها در دستور کار قرار گرفته است.

پذیرش 7736 کودک در مهدهای اردبیل

رویا احمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مهدهای کودک مسئولیت نگهداری، مراقبت و پرورش همه جانبه نسل آینده را دارند که تا سن قبل از ورود به دبستان این آموزش‌ها و مراقبت‌ها به صورت مستمر و در مسیر رشد و شکوفایی استعدادها انجام می‌شود.

وی به حساسیت دوران کودکی و ضرورت مراقبت‌های بهتر و بیشتر اشاره کرد و یادآور شد: دوران کودکی حساس‌ترین مقطع است و در این دوره پایه‌های شخصیتی کودک شکل می‌گیرد که نباید در این زمینه غفلت و کوتاهی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل کودکان را سرمایه‌های ارزشمند و بی‌بدیل نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: باید قدر این سرمایه‌ها را بهتر و بیشتر بدانیم و سعی کنیم سلامت و سعادت آنها را رقم زده و به معنای واقعی تضمین کنیم.

این مسئول با اعلام اینکه در سطح استان 255 مهد کودک فعالیت می‌کند، تصریح کرد: از این تعداد 150 مهد در مناطق روستایی واقع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در این مهدها بیش از 7 هزار و 736 کودک پذیرش شده و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی آنها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با هدف از بین بردن شیوه آموزش سلیقه‌ای در مهدهای مختلف بر اساس یک تصمیم کشوری در پنج سال اخیر سعی شده آموزش یکسان در مهدهای کودک از سوی مربیان و صاحبان امتیاز مهد ارائه شود.

این مسئول بیان داشت: در همین زمینه 10 جلد کتاب برای مربیان مهدها به صورت کشوری تالیف شده و زمینه آموزش آن فراهم شده تا مربیان مهدها با قصه‌گویی، شعر‌خوانی،‌ نحوه بازی و همچنین تعامل با کودکان بهتر و بیشتر آشنا شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: قطعاً تالیف و برخورداری از این کتاب‌ها می‌تواند آموزش‌های تاثیر‌گذاری را به همراه داشته باشد که پیش‌بینی می‌کنیم این حرکت و روند روبه رشد و در حد مطلوب باشد.

احمدیان افزود: در کنار این فعالیت‌ها با هدف توزیع امکانات و رعایت اصل عدالت در مناطق محروم و آسیب‌خیز اقدام به راه‌اندازی مهدهای متعدد کردیم تا خلاء ناشی از گسترش این مهدها در دیگر مناطق نسبت به مناطق محروم و حاشیه شهر برطرف شود.

وی گفت: در همین زمینه و با حمایت دولت در روستا مهدها یک وعده غذای گرم به شکل رایگان ارائه می‌شود تا حمایتی از تغذیه مناسب کودکان در این مهدها باشد و جلوی سوء‌ تغذیه و برخی نگرانی‌ها در این زمینه گرفته شود.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل تاکید کرد: البته در کنار آن تامین بخشی از هزینه شهریه مهدهای کودک در بین خانواده‌های سه دهک جامعه را دولت متقبل شده تا این حرکت زمینه حمایتی خوبی از خانواده‌های زیر‌پوشش این مجموعه باشد.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول