اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت بحران گلستان:

کلید توسعه روابط عمومی آموزش است

نماینده و عضو کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت بحران استان گلستان گفت: کلید توسعه و کارآمدی نیروی انسانی در مجموعه دستگاه‌های اداری به ویژه روابط عمومی آموزش است.

کلید توسعه روابط عمومی آموزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید علیرضا حسینی بعدازظهر امروز در همایش روابط عمومی در هزاره سوم اظهار داشت: اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی موجب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، به طور مؤثر فعالیت‌هایشان را ادامه داده و بر کارایی خود بیافزایند.

به گفته وی؛ آموزش و بهسازی به معنای تلاش برنامه‌ریزی شده مدیریت یک مجموعه برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است. 

تاکید بر توجه جدی به آموزش در مدیریت بحران 

نماینده و عضو کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی مدیریت بحران با اشاره به موضوع آموزش به عنوان مهمترین نیاز مدیریت بحران ادامه داد:‌ سازمان مدیریت بحران در کشور باید به این بخش توجه جدی‌تری داشته باشد تا این مجموعه دغدغه‌ای برای آموزش سازمانی و عمومی نداشته باشد.

حسینی یادآور با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مدیریت بحران از سوی روابط عمومی یادآور شد: موضوع اصلی مدیریت بحران در کشور موضوع پیشگیری است و آموزش مهمترین تدبیر عقلانی این بخش است که باید جدی گرفته شود.

فقدان جایگاه مناسب روابط عمومی در تشکیلات مدیریت بحران

وی متذکر شد: این برنامه‌ها نیازمند تشکیلات مستقلی است تا بتواند سالانه برنامه‌ریزی کند و بر مبنای برنامه‌ریزی به اهداف مدیریت بحران در چرخه کاری خود دست یابد. 

وی با اشاره به فقدان جایگاه مناسب روابط عمومی در جامعه امروز اذعان داشت: این موضوع ریشه در ضعف «سواد رسانه‌ای» و عدم شناخت صحیح از هنر و علم روابط عمومی دارد.

استقرار روابط عمومی در مدیریت بحران یک ضرورت است

این کارشناس روابط عمومی متذکر شد: بسیاری از متولیان امر از رسالت، نقش، وظیفه و اهمیت جایگاه روابط عمومی آگاهی ندارند و با این وضعیت نمی‌توان از آنها انتظار داشت که روابط عمومی‌ها را تقویت کنند.

حسینی با اشاره به خلاء جایگاه روابط عمومی در مدیریت بحران تصریح کرد:‌ بدون روابط عمومی مستقل در این بخش اکثر برنامه‌های این بخش ابتر می‌ماند.

وی اضافه کرد: با استقرار روابط عمومی در مدیریت بحران می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی برای موضوعاتی از جمله اطلاع‌رسانی، مستندسازی و نظرسنجی افکار انجام داد.

حسینی تاکید کرد: روابط عمومی به تنهایی بدون آن که در جایگاه حرفه خود قرار داشته باشد نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

به گفته وی؛ آموزش حرفه‌ای، اخلاق حرفه‌ای، امکانات و آشنایی کامل به مولفه‌های این رشته باید همیشه مدّنظر کسانی باشد که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول