اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

وقتی روابط عمومی استانداری دعوت از رسانه‌ها را سلیقه‌ای می‌‌کند

روابط عمومی استانداری خوزستان متاسفانه در مدت اخیر به هر دلیلی که بر رسانه‌ها معلوم نیست دعوت رسانه‌ها به جلسات را به شکل سلیقه‌ای مدیریت کرده و هر بار که با اعتراض رسانه‌ای مواجه می‌شود بهانه‌ای را از آستین خارج می‌کند.

وقتی روابط عمومی استانداری دعوت از رسانه‌ها را سلیقه‌ای می‌‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، برگزاری جلسات و برخی آیین‌ها در استانداری خوزستان در حالی این روزها انجام می‌شود که روابط عمومی عالی‌ترین دستگاه اجرایی دولت در استان، در اقدامی سئوال‌برانگیز نسبت به انتخاب گزینشی خبرنگاران در این مراسم‌ها اقدام می‌کند.

طبق معمول و در طول سال‌های اخیر روابط عمومی استانداری در زمان برگزاری جلسه، نشست و یا سفر یکی از مقامات کشوری به خوزستان از چند روز قبل برای دعوت از خبرنگاران، تماس برقرار می‌کند و نسبت به زمان و مکان جلسات اطلاع‌رسانی می‌کند این در حالی است که متاسفانه در برخی از جلسات مهم اخیر همچنین گزارش استاندار خوزستان از روند برگزاری انتخابات و همچنین تجلیل از دست‌اندرکاران انتخابات برخی خبرگزاری‌ها و برخی دیگر از جلسات به دلایل نامعلومی خبرگزاری مهمی همچون «فارس» که اتفاقاً نقش مهم و کلیدی در پوشش اخبار این مناسبت مهم را داشته‌اند به دست فراموشی سپرده و برخی رسانه‌های وابسته به دولت را تنها در دستور کار خود قرار داد.

اینکه علت این بدسلیقگی و تبعیض‌های غیر حرفه‌ای چیست بر ما پوشیده است و اما انتظار جدی از استانداری که همواره داعیه رسانه‌ای بودن و همراهی با رسانه‌ها را دارد و اتفاقاً همیشه پاسخگوی رسانه‌ها و خبرنگاران بوده، این است که در خصوص تغییر این رویکرد و بهره‌مندی یکسان و عادلانه رسانه‌ها چاره‌اندیشی کند.

روابط عمومی استانداری خوزستان در پاسخ به پیگیری خبرنگاران فارس که بعضاً در بدترین شرایط برای پوشش اخبار سفر ریاست جمهوری، همچنین جلسات متعدد استانداری حضور یافته‌اند تنها با جملات تکراری «سرمان شلوغ بود، ببخشید یادمان رفت شما را دعوت کنیم»، «یک دفعه‌ای شد»، «خبرنگاران ... به شکل اتفاقی آمدند» و ... دعوت نشدن خبرنگاران را توجیه می‌کند.

متولیان روابط عمومی استانداری که ظاهراً روابط عمومی عالی‌ترین مقام اجرایی استان را عهده‌دار هستند (که البته نمی‌توان زحمات طلاقت‌فرسای آنها را با وجود بضاعت امکانات و نیروی انسانی به طور کلی انکار کرد)، بنا به وظیفه ذاتی خود، برقراری ارتباط با رسانه‌ها، دعوت از رسانه‌ها جزو بدیهی‌ترین کار یومیه آنها است و در عین حال بررسی اخبار، گزارشات روزانه رسانه‌ها نیز قطعاً برنامه کاری آنها نیز باید باشد، باید درک جدی‌تری از وضعیت رسانه‌ها و اهمیت آنها داشته باشند که خبرگزاری همچون فارس که امروز بنا به اعلام مراکز رسمی و قابل وثوق، سنجش سایت‌های اینترنتی بعد از تعدادی سایت جستجوگر همچون گوگل، به عنوان خبرگزاری اول از لحاظ مخاطب، میزان تاثیرگذاری و جریان سازی در سطح کشور است را نباید به بهانه‌هایی که با وجود سیستم‌های مختلف اطلاع‌رسانی همچون پیامک و ...در شان روابط عمومی استانداری نیست به دست فراموشی سپرده شود و آن دستگاه مهم اجرایی را از پوشش خبری توسط این رسانه محروم کند.

به هر حال بسیار متاسف و متاثریم که در عصر انفجار اطلاعات و حاکمیت موسع رسانه‌های تاثیرگذار دیجیتالی و رسانه‌های مکتوب و سایر رسانه‌ها، هنوز باید خطاب به استانداری مطالب تذکری بنویسیم و یادآور شویم که رسانه، فقط صدا و سیما و رسانه‌های وابسته به دولت نیست!.

استاندار محترم و معزز خوزستان قطعاً نمی‌تواند میزان و حجم فعالیت‌ها و حضور پررنگ رسانه‌هایی همچون خبرگزاری فارس به ویژه در بحث مناسبت‌های مهم کشور همچون انتخابات اخیر را انکار کند.

و همچنین مطمئن هستیم استاندار محترم خوزستان واقف هستند که قدرت تاثیرگذاری مطالب رسانه‌هایی همچون خبرگزاری فارس، با توجه به توسعه زمانی دسترسی مخاطبان، در مقابل پخش یکباره در رسانه‌، بسیار بیشتر از رسانه ملی یعنی صدا و سیما و برخی دیگر از رسانه‌های همیشه حاضر در جلسات است!

اگر چه رسالت و تجربه حرفه‌ای خبرنگاران این خبرگزاری، ایجاب می‌کند که با وجود همه بی‌مهری‌ها و گاه تبعیض‌ها، باز هم به فعالیت خود ادامه داده و در انجام رسالت خطیر خود تحت تاثیر این‌گونه رفتارها قرار نگیرند، اما بسیار لازم و ضروری است تا به پاس زحمات و نقش آفرینی‌ها، استاندار محترم خوزستان که جزو استانداران به حق رسانه‌ای و منصف است، با دستوری عاجل در تصحیح نگرش و تغییر گرایش، فضای عادلانه‌تری برای انجام کار رسانه‌ای در حوزه مرتبط با استانداری خوزستان فراهم کند.

در پایان امیدواریم با همکاری و تعامل بیش از پیش روابط عمومی استانداری خوزستان با خبرگزاری‌های پرمخاطب و تاثیرگذار استان که به اقتضای تعهد و تکلیفی که برعهده دارند هیچ‌گاه حتی در تعطیلات رسمی و غیر رسمی نمی‌توانند از رسالت عظیم خود یعنی اطلاع‌رسانی به دور باشند شاهد هیچ خللی در پوشش اخبار و انعکاس رویدادها برای اطلاع مخاطبان نباشیم.

انتهای پیام/2329/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول