اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار مطرح کرد

لزوم تشکیل مجمع اعضای ادواری شوراهای شهر اصفهان‌

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار گفت: لزوم تشکیل مجمع اعضای ادواری برای شوراها ضروری است تا باز تجارب اعضای شوراهای پیشین نیز در شورای جدید استفاده کنیم.

لزوم تشکیل مجمع اعضای ادواری شوراهای شهر اصفهان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، خسرو دهاقین ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه استاندار فردی سیاسی محسوب می‌شود، انتخاب استاندار توسط شورای شهر، این نهاد غیر‌سیاسی را به سیاست می‌کشاند.

وی افزود: دولت جدید 12 مردادماه مستقر می‌شود و شوراهای جدید نیز یک ماه پس از آن مستقر شوند که به یقین از اکنون استانداران مشخص هستند و از سوی دیگر شورای فعلی نمی‌تواند در انتخاب استاندار آتی تعیین تکلیف کند و در صورت عملیاتی بودن این موضوع، انجام این اقدام نیز بر عهده شورای آینده است.

رئیس شورای شهر اسلامی خوانسار تاکید کرد: ابتدا باید بسیاری از قوانین محدود‌کننده در مقابل فعالیت‌های شورا اصلاح شود تا در مرحله آتی بتوان به تأیید استاندار توسط شورا فکر کرد.

وی با انتقاد از عدم  ثبت‌نام افراد شاخص و باتجربه در انتخابات دوره‌های پیشین شوراها اضافه کرد: در انتخابات دوره گذشته عدم حضور نخبگان و چهره‌های ملی را شاهد بودیم و لازم است برای پیشگیری از این موضوع آسیب‌شناسی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

دهاقین با اشاره به لزوم آموزش فرمانداران و مسئولان در کنار آموزش به اعضای شورای شهر پیش از آغاز فعالیت شورا تاکید کرد: فرمانداری که یک مرتبه نیز قانون شوراها را مطالعه نکرده است و در زمان مطرح شدن یک قانون در جلسه تازه درصدد مطالعه این قانون در کتاب است، چگونه می‌تواند به درستی تصمیم‌گیری کند.

وی با اشاره به اصلاح برخی قوانین شوراها اضافه کرد: ما ملزم هستیم که صورت جلسات شورا را برای فرمانداری ارسال کنیم، در صورتی که براساس قانون تنها ارسال مصوبات الزامی است و این مشکل باید رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهر خوانسار با ارائه پیشنهادهای دیگری برای شوراهای شهر گفت: لزوم تشکیل مجمع اعضای ادواری برای شورا ضروری است، تا بتوانیم از تجارب افرادی که در دوره‌های جدید به هر دلیلی عضو شورا نیستند، استفاده کنیم.

وی اظهار کرد همچنین ایجاد مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی استان برای استفاده از تمام ظرفیت‌های استان ضروری است.

انتهای پیام/63008/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول