اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:

296 هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: تاکنون 296 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

296 هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‎الله عابدی بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بر اساس تصمیماتی که در کارگروه اقتصادی استان انجام گرفت مقرر شد شرکت غله گلستان 300 هزار تن گندم را برای مصرف یک ساله استان یعنی تا پایان تیرماه سال 1393 خریداری، ذخیره‎سازی و نگهداری کند.

وی با بیان اینکه نسبت به پرداخت مطالبات کشاورزان استان اقدام شده است، تصریح کرد: پیش‎بینی می‎شود بیش از 300 هزار تن گندم در گلستان خریداری شود.

حماسه اقتصادی به همت مردم و مسئولان محقق می‎شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان افزود: گندم مصرفی استان ماهانه حداقل 20 هزار تن است که شرکت غله آن را در استان توزیع می‎کند.

عابدی با اشاره به تحقق حماسه اقتصادی بیان داشت: حماسه سیاسی با حضور گسترده مردم در 24 خرداد رقم خورد و همه باید تلاش کنیم تا حماسه اقتصادی نیز به همت مردم، مسئولان و دستگاه‎های متولی اقتصادی محقق شود.

وی متذکر شد: نگاه رهبر معظم انقلاب در طی شش سال اخیر بیشتر به مسائل اقتصادی معطوف شده است که همه باید در این راستا تلاش کنیم.

تشکیل اتاق فکر اقتصادی در دستگاه‎های اجرایی ضروری است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان به مراحل اجرای حماسه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: تعیین اولویت‎ها و سیاست‎های اجرایی حماسه اقتصادی، تشریح ابعاد حماسه اقتصادی، بهره‎گیری از امکانات و ظرفیت‎های توسعه‎ای، بکارگیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی از جمله موارد تحقق حماسه اقتصادی است.

عابدی نسبت به اصلاح قوانین و مقررات به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید کرد و یادآور شد: تبیین وظیفه‎مندی هر یک از وزارتخانه‎ها و سازمان‎ها برای اجرایی شدن حماسه اقتصادی، تعیین شاخصه‎های کلان اقتصادی کشور به منظور رصد برنامه، تدوین سند ارزش افزوده دستگاه‎های اقتصادی استان از ابعاد حماسه اقتصادی است.

وی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر اقتصادی در دستگاه‎های اجرایی تاکید کرد و افزود: تعیین شاخصه‎های هدف اقتصادی و مقایسه با میانگین کشوری، افزایش بهره‎وری عوامل تولید، کاهش شکاف درآمد نیز از دیگر ابعاد تحقق حماسه اقتصادی است.

انتهای پیام/83001/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول