اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر اقتصادی استانداری گلستان:

راه‌آهن ایران ـ ترکمنستان انقلاب برای تجارت غله گلستان است

خبرگزاری فارس: معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: راه‌آهن ایران – ترکمنستان انقلاب بزرگی در بخش تجارت غله استان گلستان فراهم می‌کند.

راه‌آهن ایران ـ ترکمنستان انقلاب برای تجارت غله گلستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید خالق سجادی پیش از ظهر امروز در جمع سرمایه‌گذاران استان اظهار داشت: در بخش صنعتی وجود 14 شهرک صنعتی، شهرک صنعتی هزار هکتاری اترک، بیش از یک‌هزار واحد صنعتی در استان از جمله کارخانجات سیمان، فولاد گنبدکاووس، فرآوری ید و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی گالیکش از توانمندی‌های استان است.

تولید 94 نوع محصول کشاورزی در گلستان

وی تصریح کرد: وجود زمین‌های بسیار مساعد در بخش کشاورزی، رتبه اول تولید دانه‌های روغنی کشور با 60 درصد تولید کشور، مقام چهارم تولید گندم در کشور با تولید بیشتر از یک میلیون تن گندم در سال و تولید 94 نوع محصول کشاورزی از توانمندی‌های بخش کشاورزی استان گلستان است.

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اذعان داشت: وجود جنگل‌های انبوه و پهن برگ در استان و ذخیره‌گاه سرخدار در کشور از دیگر توانمندی این بخش است.

سجادی اضافه کرد: وجود مرز مشترک بازرگانی با کشور ترکمنستان و پل ارتباطی بین کشورهای آسیای میانه و ایران و همچنین افتتاح قریب‌الوقوع راه‌آهن قزاقستان ـ ایران در مسیر گرگان ـ آکتائو که از کشور ترکمنستان هم می‌گذرد به عنوان کریدور تجارت غلات در میان کشورهای همسایه خواهد بود.

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در گلستان اجتناب‌ناپذیر است

وی ادامه داد: وجود محصولات کشاورزی مختلف بیش از 94 نوع محصول در استان، ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در استان را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: تولید سالانه حدود 400 هزار تن شیر، تولید مرغ و گوشت قرمز مازاد بر مصرف مردم استان و تولید سالانه میلیون‌ها تن محصول کشاورزی برای ایجاد صنایع تبدیلی استان فرصت مغتنمی است.

تهیه بیش از 100 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گلستان

سجادی افزود: مسئولان استانی با تهیه بیش از 100 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان و ارائه آن در مرکز خدمات سرمایه‌گذاران آماده ارائه همه نوع خدمات و تسهیلات به سرمایه‌گذاران است.

وی عنوان کرد: از جمله این خدمات می‌توان به توزیع بیش از 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در بین سرمایه‌گذاران اشاره کرد که با جدیت و تلاش مسئولان جذب شده است.

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان تاکید کرد: همچنین اعطای تسهیلات تا سقف 70 درصد میزان سرمایه‌گذاری به متقاضیان در بخش‌های مختلف اقتصادی استان، ارائه خدمات اداری به سرمایه‌گذاران در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و همچنین وجود معافیت مالیاتی در 90 درصد از سطح استان برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از دیگر مزیت‌های استانی است.

اولویت‌های اصلی سرمایه‌گذاری باید واقع‌گرایانه باشد

سجادی همچنین با اشاره به اینکه برای امر سرمایه‌گذاری باید به برخی آیتم‌ها توجه شود، عنوان کرد: سرمایه‌گذار باید ضمن بررسی تئوری‌های امر سرمایه‌گذاری، مشخص کند که قرار است از کجا به کجا برسد.

وی افزود: باید اولویت اصلی سرمایه‌گذاری به دور از نگاه بلند پروازانه، واقع‌گرایانه باشد و شرایط منطقه‌ای و توانمندی استان مدنظر قرار گیرد.

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان عنوان کرد: هم‌اکنون بسته‌های مختلف سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور کارشناسان زبده آماده است.

سجادی گفت: در حال حاضر دفتر امور اقتصادی استانداری، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و دستگاه‌های اجرایی با حضور کارشناسان خبره و زبده در سطح استان وجود دارد که به امر سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند.

گلستان توانمندی بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد

وی اضافه کرد: استان گلستان با توجه به نوپا بودن استان از توانمندی بسیاری برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه استان گلستان مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری دارد، اذعان داشت: مرکز جذب و تشویق سرمایه‌گذاری همه روزه با حضور کارشناسان خبره دستگاه‌های اجرایی استان که اختیار تام دارند، آماده خدمات به سرمایه‌گذاران است.

سجادی با اشاره به ایجاد راه‌آهن ایران – ترکمنستان و تاجیکستان گفت: با راه‌اندازی این خط راه‌آهن فرصت طلایی برای تجارت محصولات تولیدی و کشاورزی استان فراهم خواهد کرد، به طوری این راه‌آهن انقلاب بزرگی در بخش تجارت غله خواهد بود.

انتهای پیام/2307/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول