اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قشقاوی در مشهد:

توسعه علمی امروز با عنوان حق یک ملت مطرح بوده/ دستگاه دیپلماسی به دنبال توسعه روابط علمی است

معاون کنسولی وزارت امور خارجه با بیان اینکه توسعه علمی امروز با عنوان حق یک ملت مطرح بوده، گفت: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط علمی با بزرگان علمی غیرایرانی در دیگر کشورها است.

توسعه علمی امروز با عنوان حق یک ملت مطرح بوده/ دستگاه دیپلماسی به دنبال توسعه روابط علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن قشقاوی عصر امروز در در یازدهمین آیین نکوداشت دانش‌آموختگان غیر ایرانی و ششمین جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: یکی از مطالبات دیپلماسی امروز، توسعه بخشیدن به علم و روابط علمی میان ملل بوده و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال همکاری علمی با کشورها است.

وی ادامه داد: امروز به صراحت اعلام می‌کنم که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در راس وظایف خود غنای علمی و هم چنین توسعه روابط علمی با دیگر کشورها را قرار داده است.

قشقاوی با بیان اینکه باید همکاری‌های علمی میان جمهوری اسلامی ایران و بزرگان علمی غیرایرانی دیگر کشورها صورت گیرد، خاطرنشان کرد: علم یکی از بنیادی‌ترین حقوق ملت‌ها در عصر حاضر بشمار می‌رود.

قشقاوی افزود: علم با عنوان میراث بشریت باید مورد توجه قرار گرفته و نباید توسعه علمی با عنوان حقی از حقوق ملت‌ها که سبب تضارب خرد جمعی می‌شود، امروز تحت تاثیر مسائلی چون تحریم و محاصره قرار گیرد.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه از تاکید وزارتخانه‌هایی چون وزارت علوم و وزارت بهداشت بر توسعه همکاری های علمی با دیگر کشورها یاد کرد و اذعان داشت: آنچه مسلم است تلاش وزارت علوم و وزارت بهداشت و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی بر مسئله توسعه روابط و همکاری‌های علمی با تمام کشورها است.

به گفته قشقاوی دستگاه دیپلماسی امروز هیچ محدودیتی در تبادل علمی با دنیا نداشته و با رضایت و خرسندی خواستار گسترش این روابط است.

انتهای پیام/70032/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول