اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر خبر داد

هجوم ملخ‌ها 40 درصد به مزارع خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: هجوم ملخ‌ها در یک هفته گذشته به مزارع و باغات مشگین‌شهر بیش از 40 درصد به این منابع خسارت وارد کرد.

هجوم ملخ‌ها 40 درصد به مزارع خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد معصومی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه زراعی و باغی در مشگین‌شهر اظهار داشت: ما با تلاش کارشناسان، مسئولان جهاد کشاورزی و خود زارعان سعی کردیم کانون هجوم ملخ‌ها را شناسایی و نسبت به مهار آن اقدام کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: بیش از یک‌هزار هکتار از باغات و مزارع شهرستان مشگین علیه این آفت شیمیایی شد و در کنار آن با توزیع طعمه علیه این آفت مقابله کردیم و به سرعت جمعیت حشرات و ملخ‌ها را کاهش دادیم.

معصومی خاطر نشان کرد: بیشترین محلی که هجوم ملخ‌ها به آن جا خسارت زده مربوط به روستای جهادآباد، آلنی و لاهرود است که به نظر می‌رسد بی‌توجهی برخی عوامل سبب شده تا میزان ملخ‌ها به سرعت ازدیاد پیدا کند که با مراقبت‌های به موقع سعی کردیم این وضعیت را به یک سرانجام واقعی برسانیم.

اختصاص دو هزار هکتار مزارع پارس‌آباد به کشت گوجه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد نیز از اختصاص دو هزار هکتار از مزارع پارس‌آباد به کشت گوجه فرنگی خبر داد.

به گفته حسن روحی با آغاز برداشت این محصول پیش‌بینی می‌شود 70 هزار تن محصول گوجه از مزارع پارس‌آباد برداشت شود که بیشترین مصرف خارج از استان است.

وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر تازه‌ خوری گوجه در منطقه بیشتر محصول به استان‌های همجوار و کارخانه‌های رب‌سازی ارسال می‌شود تا تولید کیفی با مرغوبیت مناسب انجام شود.

روحی به نکته قابل توجه در کشت گوجه فرنگی نسبت به تولیدات سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته که مبارزه با آفات از طریق سموم شیمیایی انجام می‌شد امسال محصول تولید شده سالم، طبیعی و مقابله با امراض و آفات نیز به شکل بیولوژیک انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: این مقابله سبب شده است تا هزینه‌های اضافی کاهش یافته و یک افزایش راندمان تولید و ارتقای کیفیت محصول را شاهد باشیم تا آلودگی‌های زیست‌محیطی نیز به حداقل برسد.

وی میانگین عملکرد گوجه فرنگی در هر هکتار را 35 تن اعلام کرد و گفت: زارعان با توجه جدی به توصیه‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی کارشناسان کشاورزی در زمان کاشت، داشت و برداشت سعی کردند تلفات را به حداقل برسانند.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد در ادامه افزود: علاوه بر کشت گوجه فرنگی در برخی از مزارع این شهرستان محصولات جالیزی به ویژه خیار و هندوانه نیز کشت شده که برداشت آن در روزهای آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/62007/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول