اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آبیک خبر داد

تجهیز 6 کلینیک برای کاهش خسارت به کشاورزی آبیک

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: واحد حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با تجهیز شش کلینیک بخش خصوصی و به کارگیری 20 کارشناس، نقش مهمی در کاهش خسارت به محصولات زراعی و باغی داشته است.

تجهیز 6 کلینیک برای کاهش خسارت به کشاورزی آبیک

بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: واحد حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با تشکیل شبکه پایش در بخش دولتی با 9 نفر و در بخش خصوصی با 12 نفر در زمینه محصول گندم؛ مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح 41 هزار و 150 هکتار و مبارزه زراعی و مکانیکی در سطح شش هزار و 500 هکتار را به اجرا درآورده است.

وی افزود: در زمینه محصول جو نیز شبکه پایش در بخش دولتی با 23 نفر و در بخش خصوصی با 18 نفر تشکیل شده که مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح 5 هزار و 316 هکتار و مبارزه زراعی و مکانیکی در سطح 150 هکتار به انجام رسیده است.

این مسئول با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح چهار هزار و 492 هکتار از مزارع کلزا و مبارزه شیمیایی با آفات در سطح یک هزار و 737 هکتار از محصولات باغی این شهرستان عنوان کرد: واحد حفظ نباتات اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح 6 هزار و 155 هکتار و مبارزه زراعی و مکانیکی در سطح یک هزار و 921 هکتار از محصولات باغی را به ثمر رسانده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در سطح پنج هزار و 892 هکتار از محصولات صیفی و سبزی مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و نیز در سطح یک هزار و 400 هکتار مبارزه زراعی و مکانیکی محصولات سبزی و صیفی اجرایی شده است.

*تشکیل شبکه مراقبت برای محصول یونجه و ذرت

لطفی از تشکیل شبکه مراقبت در سطح دو هزار و 156 هکتار و مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح پنج هزار و 956 هکتار از اراضی یونجه خبر داد و افزود: مبارزه زراعی و مکانیکی در سطح 925 هکتار از کشتزارهای یونجه انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل شبکه مراقبت در سطح 11 هزار و 800 هکتار با 19 نفر و مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح دو هزار و 304 هکتار از مزارع ذرت بیان کرد: مبارزه زراعی و مکانیکی در سطح 9 هزار و 586 هکتار از مزارع ذرت اجرایی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک به ردیابی و پروپ‌‎برداری در 13 روستای این شهرستان در سطح 180 هکتار از اراضی اشاره کرد و گفت: مبارزه با ملخ نیز در سطح 340 هکتار از اراضی انجام شده است.

لطفی اضافه کرد: در زمینه مبارزه با جوندگان، ردیابی در سطح 107 هکتار و مبارزه در سطح 239 هکتار از اراضی شهرستان آبیک انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد 30 ایستگاه پایش شب‌پره مینوز، دو ایستگاه پایش هلیوتیس و یک ایستگاه پایش کرم میوه‌خوار برای ردیابی آفات قرنطینه‌ای، تصریح کرد: مبارزه بیولوژیک در سبزی و صیفی با به‌کارگیری کارت و نوار زرد در گلخانه و فضای باز در سطح شش هکتار به انجام رسیده است.

این مسئول یادآور شد: مبارزه با آفت سن در دو مرحله در 18 هزار و 652 هکتار از مزارع گندم شهرستان آبیک اجرا شده است.

انتهای پیام/77006/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول