اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی استان اردبیل خبر داد

دستگیری 56 متجاوز مرزی در اردبیل / کشف 80 کیلوگرم مواد مخدر در مرز آذربایجان

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: مرزبانی استان اردبیل در مدت فعالیت سه ساله خود به صورت مستقل موفق شده است 56 نفر متجاوز مرزی را دستگیر کرده و به مقامات قضایی استان اردبیل تحویل دهد.

دستگیری 56 متجاوز مرزی در اردبیل / کشف 80 کیلوگرم مواد مخدر در مرز آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید مجتبی موسوی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید مرزبانی استان اردبیل اظهار داشت: پرسنل سخت‌کوش فرماندهی مرزبانی استان اردبیل با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی موفق شدند 80 کیلوگرم انواع مواد مخدر را در مناطق مرزی استان اردبیل کشف و ضبط کنند.

وی تصریح کرد: از قاچاقچیان مرزی بیش از چهار هزار بطری مشروبات الکلی و همچنین دو میلیون و 10 هزار نخ سیگار خارجی به دست آمده است.

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین رابطه و با تلاش و پیگیری نیروهای مرزبانی 135 قبضه انواع سلاح‌های جنگی و شکاری همراه با مهمات آنها به دست آمد.

این مسئول از کشف و ضبط 750 دستگاه تجهیزات گیرنده ماهواره و 285 هزار عدد مواد محترقه در سال‌های اخیر فعالیت مرزبانی خبر داد و اضافه کرد: در همین مدت 900 حلقه نوار سی.دی مبتذل و مستهجن و بیش از 106 هزار لیتر سوخت قاچاق به دست آمد و در همین رابطه افراد خاطی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی در ادامه بیان کرد: با تلاش پرسنل سخت‌کوش مرزبانی 352 نفر عابر غیرمجاز و 56 نفر متجاوز مرزی شناسایی و دستگیر شده و تحویل مقامات قضایی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده مرزبانی استان یادآور شد: ‌تمام این اقدامات در سایه ایمان به خدا و تلاش و سخت‌کوشی مرزبانان و مرزنشینان غیرتمند و غیور در این گوشه از سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

موسوی با یادآوری اینکه فرماندهی مرزبانی استان اردبیل افتخار دارد در طول سه سال و اندی از انتزاع خود اقدامات قابل ملاحظه‌ای را در راستای برنامه‌های این نیرو تدوین کرده و ارائه کند، ادامه داد: وظیفه اصلی ما در فعالیت‌های انجام شده پاسداری از حق و حقوق ملت بوده است.

وی گفت: حفظ و حراست از مرزهای مقدس جمهوری اسلامی ایران و استیفای حقوق دولت و اتباع مرزنشین از قبیل تقویت مرزبانی، انسداد فیزیکی خلأهای مرزی و مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ و قاچاقچیان کالا و ارز که به نوعی به اقتصاد کشور ضربه می‌زنند از جمله اقداماتی بوده که مرزبانی در راستای انجام فعالیت خود موفق به آن شده است.

موسوی در ادامه افزود: ما قطعاً در سایه حمایت‌ها و هدایت‌های بی‌دریغ فرماندهی مرزبانی و مسئولان دلسوز استان توانسته‌ایم امنیت پایداری را در این منطقه از کشورمان برقرار کنیم.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته و به رغم برگزاری انتخابات باشکوه موفق شدیم امنیت مرزهای کشورمان را به شکل کامل برطرف کنیم و اجازه ندهیم دشمنان از طریق مرزهای گسترده بتوانند کوچک‌ترین ضربه و خدشه‌ای را به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد کنند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با تلاش، آگاهی و بصیرت نیروها امروز بزرگ‌ترین افتخار ما این است که قادر شده‌ایم امنیت مرزها و سلامت در این حوزه را برقرار کنیم و امیدواریم با تلاش و پیگیری‌های انجام شده بتوانیم اهدافمان را بیش از هر زمان دیگر محقق کنیم.

انتهای پیام/62001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول