اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی فرماندار ملایر:

740 طرح کشاورزی شهرستان ملایر مصوب شد

معاون امور عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار ملایر از تصویب 740 طرح توسعه کشاورزی شهرستان ملایر در کارگروه توسعه کشاورزی استان خبر داد.

740 طرح کشاورزی شهرستان ملایر مصوب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، صحبت‌الله نجفی بعد از ظهر امروز در کارگروه کشاورزی ملایر با بیان اینکه تا کنون 5 هزار و 890 هکتار از اراضی شهرستان ملایر در 52 روستا توسط منابع طبیعی برای کار کشاورزی استعدادیابی شده است، افزود: این رقم معادل 39 درصد از اراضی استعدادیابی شده استان است.

وی گفت: تاکنون 364 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان به طور قطعی به متقاضیان واگذار شده که معادل 18 درصد اراضی واگذار شده در استان است.

معاون فرماندار ملایر بیان داشت: تعداد طرح‌های مصوب در جلسات کارگروه کشاورزی شهرستان ملایر تاکنون 795 طرح بوده که میزان اشتغال پیش‌بینی شده برای این تعداد طرح یک هزار و 731 نفر است.

وی افزود: ملایر بیشترین طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در سطح استان را دارد که از نظر اشتغال و تولید می‌تواند شرایط بسیار مطلوبی را در شهرستان ایجاد کند.

نجفی از تصویب 740 طرح توسعه کشاورزی شهرستان ملایر در کارگروه استان خبر داد و تصریح کرد: 55 طرح مصوب در شهرستان در این کارگروه مصوب نشده که علت آن نقص در پرونده و یا بروز برخی مشکلات در ایجاد طرح‌ها بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: شهرستان ملایر با توجه به داشتن منابع و ظرفیت‌هایی کشاورزی شرایط خوبی را برای ایجاد طرح‌های جدید دارد.

معاون فرماندار ملایر بر استفاده از ظرفیت‌های شهرستان ملایر برای استفاده در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این راستا در شهرستان انجام شده اما باید به جای طرح‌هایی که کارایی ندارد طرحی جدید جایگزین شود.

وی ابراز داشت: با توجه به بارش‌های کمی که در استان بوده شهرستان ملایر در کشت انواع محصولات به ویژه محصولات دیمی از شرایط مطلوب‌تری نسبت به سایر شهرستان‌ها برخوردار است.

نجفی بر حضور به موقع مدیران و کارشناسان در جلسات کارگروه کشاورزی شهرستان تأکید کرد و گفت: مدیران و کارشناسان خبره کشاورزی می‌توانند راهکارها و ایده‌های خود را برای استفاده بهتر از منابع کشاورزی شهرستان به این کارگروه ارائه دهند.

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر نیز از تشکیل 41 جلسه کارگروه کشاورزی در شهرستان در سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: این تعداد جلسه 703 مصوبه داشته است.

نبی‌الله احمدی تعداد طرح‌های مصوب شده در این جلسات را 795 طرح با مبلغ 70 میلیارد تومان اعتبار و 16 میلیارد تومان آورده شخصی عنوان کرد و گفت: جمع اعتبارات با احتساب آورده شخصی به 86 میلیارد تومان رسیده است.

وی یادآور شد: طرح‌های معرفی شده به بانک های کشاورزی شهرستان نیز برای پرداخت تسهیلات پس از کسر طرح‌های عودتی 466 طرح بوده که 454 طرح با 163 میلیارد و 1954 میلیون ریال مصوب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر تعداد طرح‌های عقد قرارداد و پرداختی را از ابتدای سال گذشته تا به امروز در بانک‌های کشاورزی شهرستان 449 طرح با 162 میلیارد و 743 میلیون ریال عنوان کرد.

در ادامه رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر نیز تعداد ثبت نام شدگان در سایت سامانه اداره کار برای استفاده از تسهیلات کشاورزی در استان را 21 هزار و 374 نفر برشمرد و افزود: از این تعداد 4 هزار و 228 نفر مربوط به شهرستان ملایر است.

مرتضی سلطان محمدی بیان داشت: از این تعداد 3 هزار و 28 نفر راست‌آزمایی شده و یک هزار و 631 نفر نیز به جهاد کشاورزی شهرستان معرفی شده‌اند.

وی گفت: در این زمینه طرح‌های کشاورزی شهرستان در زمینه‌های شیلات، دامپروری، دامپزشکی، مرتع و جنگلداری، پرورش کرم ابریشم، تولید و پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل و ... بوده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر خاطرنشان کرد: تعداد 240 نفر نیز آموزش‌های لازم را در فنی و حرفه‌ای گذرانده‌اند که بیشتر مربوط به زنبورداری بوده است.

وی در پایان گفت: بیشتر معرفی‌شدگان به جهاد کشاورزی نیز در بخش دامپروری بوده است.

انتهای پیام/89013/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول