اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی اعلام کرد

وجود 91 مرکز درمانی ترک اعتیاد در آذربایجان غربی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی گفت: 91 مرکز درمانی ترک اعتیاد در آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات درمانی به معتادان هستند.

وجود 91 مرکز درمانی ترک اعتیاد در آذربایجان غربی

یحیی شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: توجه به پیشگیری از مصرف مواد مخدر مسئله بسیار مهمی است، ولی با این وجود توجه به امر درمان و ترک اعتیاد معتادان نیز بسیار مهم و قابل توجه است.

وی بر لزوم توجه خانواده‌ها و مسئولان برای جلوگیری از روی آوردن جوانان به مواد مخدر اشاره کرد، گفت: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است، که حتی فرصتی برای امتحان ندارد، به طوری که حتی یکبار امتحان آن، مساوی با یک عمر بدبختی و ذلت است.

شرفی تصریح کرد: به هر حال همه ما موظف هستیم، اگر کسی دچار این تجربه ناگوار شد، او را رها نکرده و در راستای درمان او تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اعتیاد به مواد مخدر، همواره بر پیشگیری تاکید داریم، ولی در صورت ابتلای فرد به این معضل، آنچه مهم است توجه به درمان فرد معتاد است، باید به جای طرد وی، در راستای ترک او اقدامات جدی و اثربخش انجام گیرد.

شرفی از وجود 91 مرکز درمان دولتی و خصوصی ترک اعتیاد در آذربایجان غربی خبر داد، افزود: آذربایجان غربی از نظر تعداد این مراکز نسبت به بسیاری از استان‌های کشور سرآمد است و در بسیاری از استان‌ها به این تعداد مراکز درمانی ترک اعتیاد وجود ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی به وجود مراکز اجباری ترک اعتیاد در اطراف ارومیه اشاره کرد، گفت: این مراکز با حضور روانشناسان مجرب و تیم پزشکی توانمند، از مراکز بسیار مجهز ترک اعتیاد در استان محسوب می‌شوند.

وی از ارائه خدمات ترک اعتیاد سه ماهه به معتادان این مراکز خبر داد، افزود: تمدید مدت زمان درمان بیشتر معتادان مراجعه کننده به این مراکز تا شش ماه، نشان‌دهنده رضایت آنها از خدمات این مرکز است.

شرفی به راه‌اندازی خط ملی اعتیاد اشاره کرد، گفت: شماره تلفن 09628 با بهترین متخصصان حوزه اعتیاد کشور، برای ارائه مشاوره و پاسخگویی به سئوالات افراد در این زمینه آماده است.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول