اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سالروز حمله ناو وینسنس به هواپیمای ایرباس ایرانی صورت گرفت

اجرای برنامه بزرگداشت 12 تیر به همراه اکران مستند "پرواز" در بندرعباس

دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار در هرمزگان از اجرای برنامه بزرگداشت 12 تیر به همراه اکران مستند 'پرواز' و تجلیل از هنرمندان انقلابی و حماسی در بندرعباس خبر داد.

اجرای برنامه بزرگداشت 12 تیر به همراه اکران مستند "پرواز" در بندرعباس

وحید جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس گفت: در این برنامه برای اولین‌بار مستند " پرواز " به کارگردانی محمود شهبازی و تهیه‌کنندگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هرمزگان که گوشه‌ای از جنایت ناو وینسنس در شلیک موشک به هواپیمای ایرباس و همچنین جنگ نفتکش‌ها و جنگ خلیج فارس را روایت می‌کند، اکران خواهد شد.

وی بیان داشت: سه‌شنبه نیز برنامه‌ای در همین راستا در پارک ساحلی غدیر در بندرعباس برپا شد که در آن محصولات فرهنگی در راستای آشنایی مردم با ابعاد مختلف این جنایت هولناک عرضه شد.

در دوازدهم تیر ماه 1367 شمسی برابر با سوم ژوئیه 1988 میلادی، هواپیمای مسافری ایرباس ایران که از بندرعباس عازم دُبی بود، بر فراز آب‌های خلیج فارس و در نزدیکی جزیره "هنگام" مورد هجوم یگان‌های دریایی متجاوز آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس قرار گرفت و سقوط کرد.

پس از سقوط این هواپیما مقامات آمریکایی برای توجیه این جنایت نابخشودنی دلایل ضد و نقیضی عنوان کردند و کوشیدند این اقدام خصمانه را یک اشتباه قلمداد کنند اما با توجه به مجهز بودن کشتی جنگی وینسنس به پیشرفته ترین سیستم‌های راداری و رایانه‌ای و هم چنین مشخص بودن نوع هواپیمای در حال پرواز مسلم شد که احتمال اشتباه وجود نداشته و این اقدام کاملاً خصمانه بوده است.

انتهای پیام/2310/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول