اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شازند در مجلس:

احداث سدهای کوچک آبی راهکار خروج از بحران آب در شازند است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی خواستار احداث سدهای کوچک آبی به منظور ذخیره‌‌سازی آب در این شهرستان شد.

احداث سدهای کوچک آبی راهکار خروج از بحران آب در شازند است

قاسم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متأسفانه برداشت بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی دشت شازند موجب افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش آب‌دهی روان‌ آب‌های دائمی و چشمه‌ها شده است که ادامه این روند مشکلات اساسی را در این شهرستان به‌وجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: برداشت بی‌رویه آب، کشاورزی این شهرستان را نیز با مشکلات جدی مواجه کرده است و ادامه این روند آثار زیان‌باری را در حوزه کشاورزی به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم شازند در مجلس گفت: اگر برداشت بی‌رویه آب از دشت شازند ادامه یابد نه تنها بخش کشاورزی بلکه فعالیت پالایشگاه و پتروشیمی نیز در آینده‌ای نه چندان دور دچار چالش‌های جدی خواهد شد که باید برای رفع آن چاره‌اندیشی کرد.

عزیزی احداث سد‌های کوچک به منظور ایجاد تغذیه و تغییر در شرایط فعلی دشت شازند را راهکاری اساسی برای خروج از بحران آب این شهرستان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل اشتغال در شازند گفت: در حال حاضر مشکل اشتغال جوانان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌های مردم این شهرستان است و این در حالی است که اگر فرد غریبه‌ای از این شهرستان عبور کند و وجود کارخانه‌های پالایشگاه و پتروشیمی را در اطراف این شهر ببیند تصور می‌کند همه جوانان این منطقه مشغول به کار هستند.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه هم‌اکنون وضعیت اشتغال در وضع بسیار نامساعدی قرار دارد و از مجموع افرادی که در دو شرکت بزرگ پتروشیمی و پالایشگاه مشغول کار و فعالیت هستند تنها 20 درصد بومی خود شازند هستند.

انتهای پیام/87001/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول