اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران:

ذخیره آب آشامیدنی جزیره خارک از استاندارد جهانی بیشتر شد

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با افتتاح چند پروژه مهم در جزیره خارک، ذخیره آب در این جزیره از استاندارد جهانی بیشتر شده و به 20 روز رسید.

ذخیره آب آشامیدنی جزیره خارک از استاندارد جهانی بیشتر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید پیروز موسوی پنجشنبه شب در جمع مسئولان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مسئولان اداری جزیره خارک تاکید کرد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران همواره بر توسعه جزیره خارک و حل مشکلات ساکنان بومی این جزیره تاکید دارد.

وی بیان کرد: در سفرهای استانی دولت، مصوباتی برای توسعه جزیره خارک به تصویب رسید که شرکت پایانه‌های نفتی ایران ملزم به اجرای آن شده و پیشرفت‌های خوبی هم دارد.

موسوی یادآور شد: از بدو تاسیس شرکت پایانه‌های نفتی ایران، پروژه‌های مهم و متعددی برای تولید، ذخیره سازی و انتقال آب مناسب به اهالی خارک تعریف و اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: احداث کارخانه تصفیه آب به روش اسمز معکوس (RO)، احداث مخازن بتنی ذخیره آب (دو مخزن هر یک به ظرفیت 000ر15 مترمکعب)، احداث شبکه انتقال و توزیع آب با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن از مخازن تا منازل ساکنین جزیره بخشی از پروژه‌های اجرا شده توسط شرکت پایانه‌های نفتی ایران است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از 2 مخزن بتنی 15 هزار متر مکعبی ظرفیت ذخیره‌سازی آب آشامیدنی جزیره خارک 30 هزار مترمکعب افزایش یافت.

موسوی با اشاره به افتتاح دو مخزن بتنی 15 هزار متر مکعبی در خارک تصریح کرد: با ساخت این دو مخزن ذخیره آب آشامیدنی خارک از 42 هزارمتر مکعب به 70 هزار متر مکعب رسید.

وی ادامه داد: به طور معمول استاندارد آب شرب جزایر 15 روز است، این درحالی است که با ساخت این مخازن جدید، ذخیره  آب جزیره خارک به 20 روز رسید که 5 روز از استاندارد جهانی بیشتر است.

موسوی بیان کرد: افزایش ظرفیت با مخازن بتنی نقش کلیدی در کاهش و هدر رفت آب و نیز ارتقای تراز بهداشتی آب مورد استفاده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: این پروژه آخرین حلقه از زنجیره پروژه‌های تعریف شده برای تهیه، تامین، انتقال و تصفیه و توزیع آب شرب جزیره خارک است که با بهره‌برداری از آن، آب سالم و بهداشتی تولیدی کارخانه تصفیه آب از طریق لوله‌های مناسب به مخازن هدایت و ذخیره‌سازی می‌شود تا ضمن کنترل و مدیریت میزان توزیع، از طریق شبکه توزیع در اختیار ساکنین جزیره قرار گیرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول