اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«یزله» به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی راه یافت

یک نمایش از بوشهر به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی راه یافت‌.

«یزله» به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی راه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نمایش آئینی «یزله» نوشته و کار محمد مظفری در بخش میدانی شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آئینی و سنتی شرکت می‌کند.

محمد مظفری نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: نمایش میدانی یزله بر اساس آئین دیرین یزله و یزله‌گری که در بوشهر رواج داشته ساخته شده و شیوه‌های مختلف یزله و یزله‌گری در آن به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در بطن این نمایش داستان رشادت‌ها و مقاومت فرزندان دلیر خلیج فارس به نمایش گذاشته می‌شود.

مظفری افزود: در این نمایش میدانی بیش از 15 نفر از هنرمندان تئاتر استان بوشهر حضور دارند و قرار است در شهریور ماه امسال در تهران این نمایش به اجرا درآید.

وی افزود:  این نمایش از بین 60 نمایش متقاضی شرکت در این جشنواره و به عنوان یکی از سیزده نمایش پذیرفته شده توسط داوران معرفی شده که افتخار مهمی برای استان است.

مظفری با اشاره به اینکه بوشهر دارای آئین‌ها و مراسم غنی هنری با جنبه‌های نمایش بالا است و برای زنده نگه داشتنشان باید آنها را به نسل جدید معرفی کنیم، افزود: نزدیک به 10 سال است که به همراه همکارنم در گروه تئاتر ایلیا در جهت زنده کردن این آئین‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و تاکنون بیش از 10 آئین را به صورت نمایشی به اجرای عموم گذاشته و در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی به معرض مردم قرار داده‌ایم.

مظفری همچنین از چاپ کتاب جدیدش در حوزه آئین‌های نمایشی استان بوشهر خبر داد و افزود: در این کتاب بیش از 30 آئین نمایشی استان بوشهر معرفی و تجزیه و تحلیل شده است.

انتهای پیام/66006/س20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول