اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی خبر داد

خراسان شمالی میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه، به میزبانی حوزه هنری این استان شهریور ماه برگزار می‌شود.

خراسان شمالی میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، میثم مرادی‌بیناباج اظهار کرد: این جشنواره در قالب همایش منطقه‌ای شهریور ماه در پنج منطقه کشور برگزار می‌شود که خراسان شمالی از سوم  تا پنجم مهرماه امسال میزبان استان‌های خراسان رضوی، گلستان، مازندران، خراسان جنوبی، سمنان و البرز خواهد بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، ارزش‌های دینی، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی، چشم‌انداز ایران 1404 و بیداری اسلامی از موضوعات این دوره از جشنواره است، افزود: نمایشنامه‌های ارسال شده از هفت استان پس از بررسی در تهران برای رقابت در خراسان شمالی انتخاب و اعلام می‌شوند.

مرادی‌بیناباج تصریح کرد: این جشنواره با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی و هنری شهرداری بجنورد برگزار می‌شود که در نهایت آثار منتخب این منطقه به همراه سایر مناطق کشور، نیمه دوم مهرماه در تهران با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور نیز با اشاره به قدمت این جشنواره با بیان اینکه از سال گذشته بر آن شدیم تا ساز و کاری تعریف کنیم که به جای بازبینی تک تک آثار به طور یکجا آثار بازبینی شود، اظهار کرد: در بیست و دومین جشنواره تئاتر سوره ماه، کشور به 5 منطقه تقسیم و استان‌های مختلف میزبان منطقه‌ای جشنواره شدند.

رحمت امینی اضافه کرد: این امر زمینه تجربه اندوزی و تعامل و تبادل اطلاعات گروه‌های مختلف نمایش را به بهترین شکل فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به این که دلیل انتخاب‌ خراسان شمالی برای میزبانی، موفقیت آن در میزبانی برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری بوده است، گفت: تنها تفاوت این دوره از جشنواره در شکل اجرای آن به لحاظ محتوا و گرایش به مضامین ارزش مدارانه و اخلاق گرایانه است.

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور اظهار کرد: آثار برگزیده در مناطق مختلف کشور پس از داوری و انتخاب در تهران با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت که این راه‌یافتگان به مرحله نهایی با توجه به نظر کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی هزینه اجرا دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/63001/س/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول