اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله امامی کاشانی:

تاسی به امام عصر(عج) امنیت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد

امام جمعه موقت تهران گفت: تاسی به منجی عالم بشریت امنیت واقعی به ویژه امنیت اجتماعی که ریشه در اعتقادات ما دارد را به ارمغان می‌آورد.

تاسی به امام عصر(عج) امنیت اجتماعی را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد امامی کاشانی یکشنبه شب در جمع زائران مسجد مقدس جمکران که در شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) به این مکان مقدس مشرف شده بودند، اظهار داشت: آرامش، امنیت، خدا محوری، سعادت و رسیدن به قرب الی الله صرفاً با پیروی و اطاعت محض از خواسته‌های حضرت صاحب‌الزمان(عج) محقق می‌شود.

وی انتظار را ویژگی خاص شیعیان و یاوران حضرت مهدی(عج) توصیف کرد و افزود: زمانی که حضرت رسول(ص) به معراج رفت و با باری تعالی سخن گفت، دریافت که حضرت حق با زبان حضرت علی(ع) با حضرتش سخن می‌گوید و وقتی از خدای متعال این مطلب را جویا شد، دریافت که سعادت و رسیدن به کامیابی در گرو ولایت و ولایت‌مداری اهل بیت(ع) است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: ولایت حضرت علی (ع) و اولادش رمز بقا، سعادت و جاودانگی بشریت است و اینکه در نیمه شعبان این هم غوغا و جشن در سراسر جهان اسلام برپا می‌شود نشان از فلسفه انتظار و حرکت به سوی منجی عالم بشریت است.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: نیمه شعبان و تکریم آن در واقع تکریم مکتب و مرام مهدوی است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به جایگاه مباحث مهدوی در میان ادیان مختلف اظهار کرد: عصر انتظار باید به دنیا تفهیم شود و مکتب مهدویت با همه خوبی‌هایش برای جهانیان تشریح شود. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نخستین نکته آن است که بحث در مورد حضرت ولی عصر یک بحث مترقی در دنیای امروز به حساب می‌آید و علاوه بر مکتب تشیع بسیاری از علمای اهل سنت نیز در مورد آن با شیعه هم‌صدا هستند و می‌گویند که حضرت مهدی (عج) به دنیا آمده و در حال حاضر حیات دارد و این بخش بسیار مهمی است که همه به آن اعتراف دارند، لذا باید اصل انتظار را به دنیا تفهیم کنیم.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه منجی عالم بشریت مختص به محیط و محدوده خاصی نیست گفت: بحث حضرت ولی عصر (عج) به نحوی فراگیر است و باید مفاهیم مکتب مهدوی به زبان‌های مختلف دنیا قابلیت عرضه داشته باشد.

وی افزود: هر کسی به حضرت دل ببندد به ایشان خواهد رسید، این عشق و ارادت از سوی حضرت محدودیتی ندارد و آنچه ما را محروم ساخته کار و نقص ما است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: وقتی انسان خود را اصلاح کند و ترک محرمات کرده و به انجام تکالیف خود بپردازد بدون شک به نقاط ارزشمند و روشنی در زندگی خود خواهد رسید و می‌توان آبرویی درب خانه حضرت جمع کرد.

آیت‌الله امامی کاشانی خاطرنشان کرد: همه هستی و عزت ما متعلق به حضرت مهدی (عج) است، پس باید بکوشیم قدردان حضرتش باشیم.

انتهای پیام/78009/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول