اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به صورت سلیقه‌ای اتفاق افتاده است

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی به صورت سلیقه‌ای اتفاق افتاده و این سهم تاکنون به صورت کامل وصول نشده است.

پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به صورت سلیقه‌ای اتفاق افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین صبح امروز در مراسم آغاز به کار دهمین گردهمایی کارشناسان مشارکت‌ها و شهرداری‌های ادارات کل کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: مردم به دلیل روحیه معنوی و ارزشی و همچنین ملقب شدن این استان به عنوان خاستگاه ارادتمندان به ائمه اطهار (ع) همواره پیشتاز مشارکت در امور فرهنگی و مذهبی بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در دارالارشاد اردبیل همواره با شور و نشاط وصف‌ناپذیر برگزار می‌شود و این عشق و ارادت به ائمه موجب مشارکت آحاد مختلف مردم در کارهای عام‌المنفعه می‌شود.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: توجه به اماکن فرهنگی و مذهبی از جمله مساجد، حسینیه‌ها و کتابخانه‌های مساجد و برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و مذهبی در این مکان‌ها موجب شده از این شهر به عنوان دارالارشاد یاد شود.

فرهمند امین برخاستن سلسله صفویه به عنوان ترویج‌دهندگان تفکر تشیع از اردبیل را مایه مباهات اهالی این استان دانست و گفت: به جهت وجود این عارفان بزرگ تشیع در اردبیل، توجه به شعر و ادب به ویژه در حوزه شعر عاشورایی و همچنین چاپ و نشر کتب مذهبی در خصوص ائمه اطهار در این منطقه بارز است به طوری که استان اردبیل را می‌توان به عنوان یکی از سرآمد‌ترین استان‌های فرهنگی کشور نام برد.

این مسئول با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در خصوص جذب مشارکت‌ها و نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها عنوان کرد: در راستای حضور افراد علاقمند به کتاب و کتابخوانی،  مجمعی از علاقمندان و پیشکسوتان و افراد تاثیر‌گذار استان در انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان گردهم آمده‌اند و اختصاص دفتر کار برای این انجمن در یکی از کتابخانه‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعالیت آن به منظور توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها فراهم شده است.

مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه حل مشکل نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی در سطح کشور نیازمند طرح‌ها و مصوبات مناسب اجرایی توسط دستگاه‌های ذیربط است، افزود: اخذ نیم درصد تاکنون به صورت سلیقه‌ای بوده است و این سهم تاکنون به صورت کامل وصول نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند امین در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری چنین همایش‌ها و اتخاذ تصمیمات و مصوبات خلاقانه و مناسب و قابل اجرا شاهد احقاق نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از شهرداری‌ها باشیم. 

انتهای پیام/62003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول