اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی اعلام کرد

افزایش تعداد غرق‌شدگان در آب‌های آزاد آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 12 نفر در سه ماهه نخست سال جاری در آب‌های آزاد آذربایجان غربی غرق شدند.

افزایش تعداد غرق‌شدگان در آب‌های آزاد آذربایجان غربی

یحیی زینالپورفتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن ارائه گزارشی از حوادث مربوط به غرق‌شدگی در آذربایجان غربی، اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار غرق‌شدگان در آب‌های آزاد استان در سال جاری، باید تمهیدات لازم برای تسهیل امکان شنای نوجوانان و جوانان در مراکز تفریحی مجاز و استخرها فراهم شود، تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی به شرایط مطلوب آذربایجان غربی به لحاظ وجود رودخانه‌های متعدد و سدهای مختلف، در کنار دریاچه آن اشاره کرد، گفت: این منابع عظیم خدادادی با وجود منافعی که از جنبه‌های مختلف برای استان دارند، در اثر بی‌احتیاطی بعضی افراد، حوادث تلخی را نیز به همراه دارند.

زینالپورفتاحی تصریح کرد: با وجود نصب علائم هشداردهنده در حاشیه این رودخانه‌ها و سدها، هر سال تعداد زیادی از مردم استان در این آب‌ها غرق می‌شوند.

وی تعداد غرق‌شدگان در سه ماهه نخست سال گذشته را شش نفر عنوان کرد و افزود: این آمار در سال جاری 100 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی به آمار غرق‌شدگان در سه ماهه نخست سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فصل بهار به لحاظ وضعیت آب و هوایی، به طور معمول فصل شنا محسوب نمی‌شود، با این وجود در سال جاری 12 نفر بر اثر غرق‌شدگی در آب‌های آزاد استان جان خود را از دست دادند، که این افراد از قشر جوان استان هستند.

وی با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده در این زمینه تاکید کرد، افزود: شنا در مناطق غیرمجاز و ناامن، به ویژه برای افرادی که آشنایی کافی با فن شنا در آب‌های آزاد ندارند، اشتباه محض است که باید افراد از چنین اقداماتی خودداری کنند.

زینالپورفتاحی بر لزوم توجه مسئولان امر به این آمارها اشاره و خاطرنشان کرد: باید با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی خانواده‌ها، تمهیدات لازم برای تسهیل امکان شنای نوجوانان و جوانان در مراکز تفریحی مجاز و استخرها فراهم شود، تا در آینده شاهد افزایش تعداد غرق‌شدگان در آب‌های آزاد استان نشویم.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول