اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‎ریزی آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

22 طرح عمرانی ملی و استانی در دست اجرا در آب منطقه‎ای گلستان

معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: این شرکت 22 طرح عمرانی ملی و ملی استانی‎شده در دست اجرا دارد.

22 طرح عمرانی ملی و استانی در دست اجرا در آب منطقه‎ای گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان، حسین دهقان با بیان اینکه طرح‎های عمرانی این شرکت در مجموع حدود 38 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، اظهار داشت: این شرکت 22 طرح عمرانی ملی و ملی استانی شده دارد که عملیات اجرایی برخی از این‌ها قبل از دولت‎های نهم و دهم و برخی دیگر در هشت سال گذشته آغاز شد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل سیل در حوزه گرگانرود بیش از 75 درصد، مطالعه و اجرای ساماندهی رودخانه‎های مرزی استان گلستان بیش از 35 درصد و مطالعه و اجرای طرح‎های تعادل‌بخشی، تغذیه مصنوعی و بخش سیل گلستان 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان تکمیل و تجهیز شبکه‎های اندازه‎گیری آب‎های سطحی و زیرزمینی گلستان با حدود 99 درصد، طرح آبرسانی به شهر گرگان با حدود 83 درصد و طرح آبرسانی به شهرهای بندرترکمن و گمیشان با بیش از 84 درصد پیشرفت فیزیکی را از دیگر طرح‎های عمرانی این شرکت ذکر کرد.

دهقان آبرسانی به شهرهای آزادشهر، رامیان و شهرهای مسیر با پیشرفت فیزیکی 20 درصد را یکی دیگر از طرح‎های عمرانی این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: ساختمان سد و شبکه آبیاری و زهکشی چات (چایلی)، ساختمان سدهای قره‎سو و زرینگل، ساختمان شبکه‎های آبیاری و زهکشی قره‌سو و زرینگل و مطالعه طرح‎های تامین و انتقال آب به ترتیب بیش از 10، 82،52 و 53 درصد رشد فیزیکی دارند.  

به گفته وی، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی گلستان در حدود 99 درصد، مطالعه و اجرای زهکشی اراضی اولویت‎دار گلستان حدود 20 درصد، علاج‎بخشی سدوشمگیر بیش از پنج درصد، ساختمان سد نرماب حدود 23 درصد، ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی نرماب کمتر از یک درصد و مرمت و بازسازی تاسیسات آبی در دست بهره‎برداری نیز 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون برنامه‎ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: آبرسانی به شهرهای نوار مرزی استان، تکمیل مطالعات و اجرای طرح توسعه آب محمدآباد، تکمیل مطالعات و اجرای آبرسانی از سد نومل (کوثر) گرگان، آبرسانی به شهر کلاله و سد لاستیکی آقدکش از جمله طرح‎هایی هستند که عملیات اجرایی آنها از سال 1391 آغاز شده است.

انتهای پیام/2307/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول