به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، علیرضا یوسفی گفت: یکی از اهداف راه و شهرسازی استان ایمنسازی محورها برای تامین سلامت کاربران جادهای است.
وی در ادامه به محور ارتباطی قدیم آمل ـ بابل اشاره و عنوان کرد: این محور به دلیل استقرار مراکز دانشگاهی و مراکز صنعتی و وجود روستاهای متعدد جزو یکی از پرتردد ترین محورهای مازندران به شمار میرود.
یوسفی درباره ایمنسازی این محور اظهار داشت: اجرای خط کشی به طول 11 کیلومتر، نصب علائم و تابلوهای ایمنی، نصب چراغهای چشمکزن، لکهگیری، آشکارسازی نقاط پرحادثه با نصب علائم فسفری تنها بخشی از اقدامات و فعالیتهای ایمنی این اداره در سطح محور آمل به بابل قدیم است.
وی تصریح کرد: محور قدیم آمل ـ بابل جزو محورهای اصلی استان بوده که عملیات تعریض و چهار خطه شدن آن توسط راه و شهرسازی مازندران در دست اجراست.
عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی رکاج بابل
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بابل همچنین از آغاز عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی رکاج در بخش لالهآباد با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیون ریال خبر داد.
زمان اکبرپور افزود: راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیتها و وظایف اداره کل راه و شهرسازی را تشکیل میدهد که شامل احداث، آسفالت و نگهداری راههای روستایی اعم از ترمیم و لکهگیری آسفالت، خط کشی راههای آسفالته، نصب علائم، شانهسازی و پاکسازی حریم راههای روستایی است.
رئیس اداره راه و شهرسازی بابل در ادامه به عملیات بهسازی و آسفالت راههای روستایی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: محور روستایی رکاج این شهرستان به طول 1.6 کیلومتر بوده که در حال حاضر نیمی از این محور با اعتباری بیش از یک هزار میلیون ریال بهسازی و آسفالت شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: در سالهای اخیر با توجه به نگاه دولت جمهوری اسلامی به توسعه روستاها و در راستای شعار عدالتمحوری و محرومیتزدایی اقدامات مؤثری در زمینه احداث و بهسازی راههای روستایی در استان انجام گرفته است.
اکبرپور اذعان داشت: طول راههای روستایی مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از حدود 2 هزار و 500 کیلومتر به 7 هزار و 766 کیلومتر رسیده است.
انتهای پیام/2296/ط/ض1002