اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان عنوان کرد

پیش‌بینی ایجاد 98000 فرصت شغلی در 3 سال آینده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان از پیش‌بینی ایجاد قریب به 98 هزار فرصت شغلی طی 3 سال آینده در استان کردستان خبر داد.

پیش‌بینی ایجاد 98000 فرصت شغلی در 3 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان شامگاه سه‌شنبه در سومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کردستان اظهار کرد: رفاه افراد جامعه در گرو همکاری تمام نهادها با یکدیگر و بر اساس اصول قانون است.

وی با یادآوری خلق حماسه سیاسی توسط مردم ایران خاطرنشان کرد: مردم در این زمینه حجت را بر مسئولان تمام کرده‌اند و اکنون نوبت مدیران است تا با انجام فعالیت‌های گسترده در زمنیه‌های مختلف نسبت به ایجاد رفاه برای ملت بکوشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به همجواری این استان با کشور عراق تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در عراق امکان نهایت استفاده از این بستر به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای ایرانیان در این منطقه وجود دارد.

باغبانیان در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد اداره‌کل تعاون پیرامون فعالیت‌های این سازمان در امور بین‌الملل پرداخت و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها 549 هزار تقاضای کار در سال 94 و پایان برنامه وجود خواهد داشت.

وی افزود: همچنین پیش‌بینی عرضه 590 هزار نیروی کار و نرخ 46 درصدی مشارکت زنان و مردان کردستانی در فعالیت‌های اقتصادی مد نظر قرار گرفته است.

*ایجاد 36 هزار فرصت شغلی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به پیش‌بینی ایجاد 36 هزار فرصت شغلی در سال 92 این عدد را برای سال 93 به میزان 30 هزار و 500 و برای سال 94 به میزان 31 هزار و 400 مورد اعلام کرد.

باغبانیان در خصوص نرخ بیکاری استان پیش‌بینی عدد 23.76 درصدی در سال 92 را مطرح کرد و با تأکید بر امکان کاستن این رقم در پایان برنامه گفت: در سال 93 باید این عدد به 23.88 و در سال 94 به 23.59 برسد.

وی نرخ بیکاری استان بر اساس روند مطلوب برای سال‌های 92 و 93 و 94 را به ترتیب 15، 11 و 7 درصد عنوان و ابراز امیدواری کرد این مهم با انجام فعالیت‌های بیشتر حاصل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه به مزیت‌های نسبی استان اشاره کرد و گفت: وجود منابع آب، جنگل، آب و هوای مناسب، قابلیت باغداری، توسعه اراضی، وجود ذخایر غنی و موقعیت مناسب جغرافیایی از جمله این مزیت‌ها است.

باغبانیان همچنین هم‌مرزی با کردستان عراق و امکان توسعه مبادلات، برخورداری از عرصه‌های طبیعی، تولید گیاهان دارویی و صنعتی، قابلیت احداث نیروگاه‌های آبی کوچک و ظرفیت‌های مناسب فرهنگی انسانی را از دیگر مزیت‌های نسبی استان برشمرد.

وی تصریح کرد: دارا بودن سابقه تولید صنایع دستی، شرایط مناسب ایجاد منطقه تجاری، وجود نیروی انسانی کارآمد و وجود زمینه‌های قانونی برای توسعه ورزش دیگر مؤلفه‌های تأثیرگذار در این زمینه هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به عملکرد کاریابی‌های خارجی کردستان در سال 91 اظهار کرد: از مجموع 322 نفر جوینده کار استان، 102 نفر معرفی به کار و از این میزان 49 نفر به کارگیری شده‌اند.

باغبانیان عملکرد استان در اشتغال افراد خارجی را 10 مورد صدور ویزا، 15 فقره صدور پروانه کار و 10 مورد ابطال پروانه کار در سال 91 عنوان کرد.

وی عملکرد واحد استانی در زمینه تعاونی‌های مرزنشین را 19 و تعداد اعضا فعال در این مجموعه را 41 هزار نفر اعلام کرد.

به گفته این مسئول در بخش سایر تعاونی‌ها نیز 46 تعاونی با 952 نفر عضو و سرمایه 34 میلیارد ریالی وجود داشته‌اند که در این میان علاوه بر اشتغالزایی برای یک هزار و 3 نفر، 4.3 میلیون دلار نیز از این طریق صادرات انجام شده است.

باغبانیان در پایان ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط زمینه رشد و ارتقای کمی و کیفی برنامه‌‌های این سازمان فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول