اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

15 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی بهره‌مند شدند

معاون اجتماعی و انتظامی همدان گفت: امسال 15 هزار و 147 نفر از خدمات مشاوره‌ای معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان برخوردار شدند.

15 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی بهره‌مند شدند

علیرضا خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به مشاوره‌های فردی و فعال در معاونت اجتماعی بیان داشت: معاونت اجتماعی ناجا با ارائه خدمات مختلف در بحث مشاوره‌های فردی، اجتماعی، خانوادگی و فعال و... توانسته در چند سال گذشته سابقه‌ای درخشان را در بحث مشاوره به خود اختصاص دهد.

وی یادآور شد: وجود مرکز مشاوره نیروی انتظامی و حل و فصل پرونده‌های ارجاعی به دوایر مرکز و کلانتری‌ها هر ساله شاهد رشد آمار مراجعه‌کنندگان و همچنین آمار مصالحه پرونده‌های ارجاعی به مراکز و کلانتری‌ها هستیم.

معاون اجتماعی و انتظامی استان همدان عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون 15 هزار و 147 هزار نفر به مرکز مشاوره نیروی انتظامی مراجعه کردند که از این تعداد 7 هزار و 470 نفر مشاوره فعال و 6 هزار و 854 نفر از مشاوره فردی معاونت اجتماعی انتظامی بهره‌مند شدند.

مشکلات خانوادگی موضوع قالب پرونده‌های ارجاعی

وی خاطرنشان کرد: 822 مورد از پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان همدان بوده که در بین این پرونده‌ها قالب پرونده‌های مربوط به مشکلات خانوادگی هستند.

خزائی عنوان کرد: از این 822 مورد 82 درصد به مصالحه ختم شده که مانع از عفونی شدن اختلافات به خصوص اختلافات خانوادگی شده که نسبت به سه ماهه ابتدایی سال گذشته 2.5 درصد رشد مصالحه را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین اختلافات خانوادگی که به مراکز مشاوره ارجاع می‌شود عدم برخورداری افراد از مهارت‌های زندگی و آگاهی آنان نسبت به مسائل مربوط به خانواده است.

خزائی ادامه داد: افراد و خانواده‌ها باید یاد بگیرند که چگونه اختلافاتشان را مدیریت کنند چرا که اختلاف طبیعی است اما در این بین مدیریت مهم است تا بتوانیم با مدیریت درست مسائل را حل و فصل کنیم.

وی در پایان سخنانش گفت: آمار مراجعه‌کنندگان به مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان نسبت به سال گذشته رشد 78 درصدی داشته است.

انتهای پیام/89007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول