اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد:

ضرورت بهره‌مندی از توان علمی کشور برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: باید از تمام توان علمی کشور در حوزه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده کنیم.

ضرورت بهره‌مندی از توان علمی کشور برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، همایش ملی تجلیل از مولفان کتب مهارتی در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عصر چهارشنبه در مرکز تربیت مربی این شهرستان برگزار شد.

در بخشی از همایش فوق کورش پرند طی سخنانی با تقدیر از فعالان عرصه آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: سال گذشته طرح راه‌اندازی شبکه منسجم در حوزه مهارت‎آموزی نهایی شد که از دستاوردهای مهم این طرح حضور فعال بیش از یک‎هزار مولف و محقق در این شبکه است.

وی افزود: هدف اصلی از تدوین و اجرای این طرح، رفع مشکلات و کاستی‌هایی است که در زمینه منابع آزمون‌های مهارتی داشتیم که خوشبختانه با راه‌اندازی شبکه‌‌ای منسجم و هماهنگ و بهره‌مندی از توان علمی محققان و پژوهشگران فعال در عرصه آموزش‌های مهارتی بخش مهمی از این کاستی‌ها برطرف شده است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از چاپ بیش از 56 هزار جلد کتاب با محور پرسش و پاسخ در زمینه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: تلاش‌های بسیاری برای افزایش منابع موجود در دست انجام است که امیدواریم در آینده نزدیک با چاپ کتاب‌های جدید بتوانیم گامی مهم در افزایش دانش‌های مهارتی برداریم.

پرند افزود: در حال حاضر بیش از 58 هزار جلد کتاب در این حوزه مراحل نهایی تدوین و چاپ را سپری می‌کند و امیدواریم به زودی در دسترس کارآموزان قرار گیرد.

وی بیان داشت: همچنین در حوزه مبانی نظری نیز تا به امروز بیش از 40 عنوان کتاب تدوین و به چاپ رسیده است که این کتب بخش مهمی از نیاز کارآموزان را برآورده می‌کند.

وی مهمترین مشکل فعلی در حوزه آموزش‌های مهارتی را نبود منابع آموزشی واحد و منسجم توصیف کرد و گفت: برای رفع مشکل فوق از مولفان کتاب در این زمینه و محققان و پژوهشگران دانشگاهی دعوت کرده و خوشبختانه آنها همکاری خوبی با ما داشتند.

پرند خاطرنشان کرد: چاپ بیش از 200 هزار جلد کتاب در حوزه آموزش‌های مهارتی اقدامی بزرگ و ارزشمند است که باید این حرکت ارزشمند را با جدیت ادامه دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه و تشویق جوانان به فراگیری این مهارت‌ها نیازمند بهره‌مندی از تمام توان علمی کشور هستیم و این سازمان طرح‌های خوبی در این حوزه در دست اجرا دارد.

* رونمایی از چند عنوان کتاب در حوزه آموزش‌های مهارتی

لازم به توضیح است، در ادامه این همایش از مولفان و نویسندگان کتاب‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی تجلیل شد.

همچنین در این همایش از کتب جدید در حوزه "فناوری اطلاعات کودکان"، "راهنمایی والدین"، "کار در منزل" و نخستین نشریه پیک مهارت رونمایی شد.

رونمایی از بسته‌های آموزش‌های فناوری اطلاعات کودکان حاوی ابزارهای آموزشی مدرن مانند مولتی مدیا، قصه‌های سوتی، و کتاب کار از دیگر بخش‌های همایش ملی تجلیل از مولفان کتب مهارتی در حوزه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بود.

آخرین بخش از همایش فوق نیز به تجلیل از مولفان و پژوهشگران استانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و همچنین تجلیل از دکتر عباس صدری از مولفان با سابقه و پیشکسوت کتاب‌های آموزشی در زمینه مهارت‌آموزی اختصاص داشت.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول