اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل فنی و حرفه‏ای استان زنجان:

جوانان و دانشجویان 90 درصد مخاطبان فنی و حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‏ای استان زنجان گفت: بیش از 90 درصد مخاطبان فنی و حرفه‌ای را جوانان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

جوانان و دانشجویان 90 درصد مخاطبان فنی و حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند

نادر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای به سایت مرکز مراجعه کنند، اظهار کرد: زمان آغاز و طول دوره کلاس‌های مختلف در فنی و حرفه‌ای متفاوت است.

وی به رویکرد جدید سازمان در تحقق وظیفه و رسالت تدوین الگوی آموزش با عنوان «بازار محور» اشاره کرد و اذعان داشت: در این روش کارآموز از ابتدای تهیه مواد مصرفی تحت آموزش قرار می‌گیرد و بر اثر این آموزش محصول به فروش می‌رسد.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‏ای استان زنجان با بیان اینکه الگوی آموزش «بازار محور» به صورت تخصصی در حرفه مورد آموزش همراه با کارآفرینی، بسته‌بندی محصولات و بازاریابی انجام می‌شود، تصریح کرد: هم‌اکنون این الگو در حرفه کشاورزی در مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک در حال انجام است.

وی بیشتر مخاطبین و متقاضیان برای حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای را نسل جوان دانست و گفت: بیش از 90 درصد مخاطبان سازمان جوانان و دانشجویان هستند.

مرادی با اشاره به اینکه دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای برای افراد بالای 15 سال است، خاطرنشان کرد: افراد 12 تا 15 سال نیز با رضایت والدین می‌توانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند در اوقات فراغت تابستان در دوره‌های مختلف فنی و حرفه‌ای شرکت کنند.

معاون آموزشی اداره کل فنی و حرفه‏ای استان زنجان با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه‌ها بیشتر درس‌های تئوری را یاد می‌گیرند، تصریح کرد: دانشجویان فارغ‌التحصیل برای آموزش عملی رشته‌های خود می‌توانند در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند و خلاء موجود در آموزش عملی را پر کنند.

وی اضافه کرد: مطابق استاندارد دانشجویان رشته‌های مختلف باید دو سوم عملی و یک سوم تئوری را آموزش ببینند.

انتهای پیام/73008/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول