اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور:

اتمام 444 پروژه فنی‌ و حرفه‌ای / 232 پروژه در حال ساخت است

معاون پشتیبانی مالی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود 676 پروژه این سازمان گفت: 444 پروژه از سال 84 تاکنون افتتاح شده و 232 طرح نیز در دست احداث است.

اتمام 444 پروژه فنی‌ و حرفه‌ای / 232 پروژه در حال ساخت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، داوود ناصری‌امید ظهر امروز در همایش کارشناسان بودجه ادارات کل سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور یکی از شاخص‌های توسعه کشور را میزان اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌ها عنوان کرد.

وی در ادامه طی گزارشی با اشاره به وجود 676 پروژه در کشور از سال 84 گفت: در این مدت 444 پروژه افتتاح و مابقی در حال ساخت است که تمامی اعتبارات آنها از محل منابع استانی تأمین شده و مجهز کردن این طرح‌ها از محل اعتبارات ملی انجام می‌شود.

معاون پشتیبانی مالی سازمان فنی‌ حرفه‌ای کشور با تأکید بر فعالیت مطلوب دولتی‌های نهم و دهم در اجرای این طرح‌ها، 297 مورد از آنها را مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت اعلام کرد و افزود: 349 طرح از مصوبات خود استان‌ها و 30 طرح نیز از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف کشور در دست اجرا است.

ناصری‌امید اعتبارات مصوب استان‌ها در سال 89 را 58 میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: از این میزان، 51 میلیارد تومان در این سال تخصیص و جذب شد.

وی میزان اعتبارات مصوب استانی در سال 90 را 53 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این رقم، 36 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

معاون پشتیبانی مالی سازمان فنی ‌و حرفه‌ای کشور میزان اعتبارات مصوب استان‌ها در سال 91 را 66 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: به دلیل محدودیت منابع مالی تنها 18 میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص داده شد که همین عامل موجب رکود در بسیاری از پروژه‌ها شد.

ناصری‌امید با یادآوری وجود 700 مرکز فنی‌ و حرفه‌ای و 290 مرکز خوداشتغالی در کشور اظهار کرد: به لحاظ اعتبارات تعمیر و نگهداری این مراکز با مشکل مواجه هستیم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته عمرانی در تمامی استان‌ها برای رفع این مشکلات خاطر نشان کرد: در این زمینه نیازها احصاء و اولویت‌بندی مسائل انجام شد که بحث کارگاه‌ها و فضاهای آموزشی به عنوان اولویت نخست جذب اعتبارات بخش تعمیرات و نگهداری در نظر گرفته شد.

معاون پشتیبانی مالی سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور بهینه‌سازی سوخت و فضاهای اداری را در رتبه‌های بعدی اولویت‌بندی برای استفاده از بودجه ذکر کرد.

ناصری‌امید با اشاره به اختصاص 13 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار بخش تعمیرات در سال 89 مبلغ این بودجه را در سال 90 به میزان 15 میلیارد و در سال 91 رقم 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در حالی که در این سال 33 میلیارد تومان اعتبار مد نظر قرار گرفته بود تنها 5 میلیارد تومان بخش تعمیرات اختصاص یافت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اختصاص 52 میلیارد تومان اعتبار این بخش در سال 92 خاطر نشان کرد: در حالی که به طور میانگین از سال 84 تا 91 سالانه 50 مرکز افتتاح می‌شد اما این رقم در سال گذشته به علت کمبود اعتبار به 35 مورد کاهش یافت.

معاون پشتیبانی مالی سازمان فنی ‌و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه 38 پروژه این سازمان با پیشرفت 90 درصدی منتظر اعتبارات است ابراز امیدواری کرد در این زمینه مشکلات مرتفع شود.

ناصری‌امید در خصوص زیربنای پروژه‌های افتتاح شده اظهار کرد: تا سال 84 حدود 792 هزار مترمربع سطح زیربنای فضاهای آموزش فنی‌ و حرفه‌ای بود اما از آن سال تاکنون 681 هزار مترمربع به این میزان افزوده شده که این رقم 60 درصد فضاهای ایجاد شده پس از انقلاب را شامل می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با هماهنگی بیشتر و اتخاذ تدابیر مناسب زمینه رشد و شکوفایی مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول