اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد:

کارهای غیرکارشناسی در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند‌

رئیس سازمان نظام مهندسی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از ادارات در ساخت و سازها بدون توجه به وظایف نظام مهندسی کارهای غیر کارشناسی در این استان می‌کنند.

کارهای غیرکارشناسی در کهگیلویه و بویراحمد بیداد می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عیسی شهامت ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که بلافاصله پس از خلع ید نظام مهندسی ساختمان در بحث نظارت بر گازرسانی به مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت، اظهار کرد: یک تشکل فنی هستیم و قانون را دستاویز همه کارها قرار می‌دهیم.

رئیس نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد در همین زمینه گفت: در کار خود هیچ فرمایش و خرده فرمایش سیاسی را ملاک کار و عمل خود قرار نمی‌دهیم.

شهامت با بیان اینکه استاندار کهگیلویه و بویراحمد را انسان سلیم النفسی می‌دانیم که به فکر پیشبرد امور است، تصریح کرد: ولی متأسفانه می‌بینیم که مشاوره و اطلاعات اشتباه به وی می‌دهند.

در ادامه این نشست خبری که گاه با حاشیه‌هایی جالب همراه بود، شهامت به ارائه آماری از این تشکل مردم‌نهاد پرداخت و گفت: تعداد دو هزار و 500 مهندس در هفت رشته از جمله در رشته‌های ساختمان و عمران و ترافیک و شهرسازی در نظام مهندسی استان عضویت دارند.

وی با بیان اینکه اگر تخلفی هم از ما سر زند باید از مجرای قانونی خود پیگیری شود، تصریح کرد: انتظار ما این است که اشکالات و نواقص و یا اگر کاستی هم وجود داشته باشد که در ذات هر دستگاهی است به گونه‌ای دیگر عنوان شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از مشکلات بزرگی که در ساخت و سازهای این استان وجود دارد اشاره کرد و گفت: سیمای نامناسبی که اکنون در شهر یاسوج دیده می‌شود و یکی از آنها میدان استانداری است که در طول یک هفته گنجایش ترافیکی آن نصف می‌شود، از این قبیل است.

شهامت ادامه داد: برای نمونه چرا باید فنی و حرفه‌ای عنوان کند که 3 هزار کارگر دارای مهارت داریم و آماری این‌گونه ارائه کنند و اکنون باید پرسید چه تعداد از آن‌ها در جای خود مشغول به کار بوده و چه تعداد در جاهای غیرمرتبط مشغول به کارند.

وی به بحث کیفیت مصالح ساختمانی در این استان اشاره کرد و با قدردانی از کاری که به تازگی استاندارد در این زمینه آغاز کرده، اظهار کرد: از لحاظ کیفیت مصالح ساختمانی نسبت به استان‌های پیشرفته که هیچ، نسبت به استان‌های هم‌طراز نیز بسیار عقب‌تریم.

شهامت با ذکر سؤالاتی افزود: پهنه‌بندی زلزله استان کجاست؟ زیر پهنه‌بندی آن کجاست؟ به صورت کلی آزمایشات ژئو تکنیک خاک در استان ما چه وضعیتی دارد؟

وی افزود: چرا باید تشویق به سمت تخلف صورت گیرد آنجا که می‌گویند ساختمانی برای نظارت تکمیل شده که وقتی ناظران می‌روند با ساختمان نیمه‌کاره روبه‌رو می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد از بهانه‌هایی که اکنون در قبال این تشکل مردم‌نهاد گرفته می‌شود گفت و افزود: چرا باید افزایش تعرفه‌ها را پتکی برای کوبیدن بر فرق نظام مهندسی کنند در حالی که دو سال است تعرفه‌ها را به خاطر همین مردم افزایش نداده‌ایم.

شهامت تصریح کرد: چرا باید تعرفه‌ها در کشور بین 15 تا 20 هزار تومان باشد و در استان ما 5 هزار تومان.

وی که به شدت از این موضع برخی افراد نسبت به افزایش تعرفه‌ها گلایه داشت، تصریح کرد: ما نه مانند دیگر جاها از مردم برای هر متر 20 هزار تومان می‌گیریم و نه 6 هزار تومانی را که برخی پیشنهاد می‌دهند قبول داریم بلکه به دنبال این هستیم که ابتدا به مردم اجحاف نشود و در وهله بعد اجازه نمی‌دهیم حق همکاران با این حرف‌ها و مواضعی که آقایان می‌گیرند ضایع شود.

این مسئول در ادامه با انتقاد از موضوعی که به نام خلع ید نظام مهندسی از مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد عنوان شده است، تصریح کرد: ما به وظیفه خود عمل می‌کردیم و هیچ‌گاه نظارت را فدای سرعت در کار نمی‌کنیم.

شهامت افزود: نمی‌توانیم با سهل‌انگاری به بهانه تسریع در امور، موجبات مرگ خاموش مردم را در نظارت بر گازرسانی فراهم سازیم.

انتهای پیام/2571/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول