اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت بیرجند عنوان کرد

مبتلا شدن 31 بیرجندی به سالک در سال 91 / شهروندان مراقب نیش پشه‌ها باشند

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت بیرجند گفت: در سال گذشته 31 نفر در شهرستان بیرجند مبتلا به سالک شدند.

مبتلا شدن 31 بیرجندی به سالک در سال 91 / شهروندان مراقب نیش پشه‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌صدیق فاروقی‌بجد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 15 تا 22 تیرماه هفته اطلاع‌رسانی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، اظهار کرد: بیشتر بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام هستند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی ادامه داد: هنوز بسیاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد.

تب‌ خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو سبب مرگ می‌شود

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت بیرجند با اشاره به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تصریح کرد: تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

فاروقی‌بجد با بیان اینکه این بیماری‌ در بدن دام هیچ علایمی ندارد، اذعان داشت: در بیش از 50 مورد این بیماری سبب مرگ می‌شود.

وی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون با نمونه‌گیری‌هایی که انجام شده موردی از این بیماری در شهرستان بیرجند مشاهده نشده است، متذکر شد: این امر نباید سبب غفلت از شیوع این بیماری شود.

ابتلای پنج نفر به تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت بیرجند اضافه کرد: در سال 90 و 91 پنج مورد مبتلا به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه‌کنگو در شهرستان بیرجند شناسایی شدند.

فاروقی‌بجد بیماری سالک را یکی دیگر از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برشمرد و یادآور شد: این بیماری از طریق پشه خاکی به انسان منتقل می‌‌شود.

وی با بیان اینکه پشه خاکی علاقه زیادی به خون‌خواری دارد، گفت: نیش زدن پشه از محل‌های زخم سالک در بدن سبب ورود انگل این بیماری به بدن پشه می‌‌شود.

ابتلای 47 نفر در سال 89 به سالک

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت بیرجند ادامه داد: پشه ناقل این بیماری با نیش زدن فرد سالم سبب ابتلای او به این بیماری می‌شود.

فاروقی‌بجد با بیان اینکه در سال 89 در بیرجند انتقال محلی این بیماری را نداشتیم، تصریح کرد: از سال 90 تاکنون موارد انتقال محلی در این شهرستان مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه در سال 89 تعداد 47 نفر به این بیماری مبتلا شدند، اذعان داشت: همچنین در سال 90 نیز 33 نفر در شهرستان به این بیماری مبتلا شدند.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت بیرجند تعداد مبتلایان به این بیماری را در سال گذشته 31 نفر دانست و خاطر نشان کرد: زخم سالک مدت زیادی در بدن انسان می‌ماند.

انتهای پیام/69010/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول