اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو ماه گذشته صورت گرفت

شناسایی 150 واحد صنفی بدون پروانه کسب در گچساران

رئیس مجمع امور صنفی گچساران گفت: طی دو ماه گذشته افزون بر 150 واحد صنفی بدون پروانه کسب در این شهرستان شناسایی و اسامی آنان به واحد اماکن نیروی انتظامی ارسال شده است.

شناسایی 150 واحد صنفی بدون پروانه کسب در گچساران

سید ناصر حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به نشست ستاد تنظیم بازار گچساران که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه، ساماندهی بازار میوه‌فروشان گچساران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گچساران 4 هزار واحد صنفی دارد

وی با اشاره به نداشتن پروانه کسب برخی صنوف این بازار به عنوان یکی از مباحث مطرح شده در جلسه ابراز داشت: افزون بر 4 هزار واحد صنفی در گچساران به کسب و کار مشغول هستند.

حسینی ادامه داد: این واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف توزیعی، تولیدی و خدماتی مشغول فعالیت هستند.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران و نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور نداشتن پروانه کسب را یکی از تخلفات صنفی برخی بازاریان و صنوف این شهرستان عنوان کرد و افزود: به کلیه واحدهای فاقد پروانه کسب به منظور انجام اقدامات قانونی برای دریافت پروانه کسب اخطارهای لازم داده شده است.

حسینی گفت: در مدت اخیر و با توجه به وضعیت اقتصادی بی ثباتی که بر بازار حاکم شد، برخی از بازاریان به دلیل اطلاعات ناقص و ضعیف اقتصادی متقاضی پروانه کسب شده و در بازار فعالیت خود را آغاز کردند.

وی یادآور شد: این گروه از اصناف آینده اقتصادی کار خود را در نظر نمی‌گرفتند و بدون کارشناسی لازم وارد این عرصه شدند.

لزوم اقدام اماکن نیروی انتظامی نسبت به پلمب واحدهای بدون پروانه کسب گچساران

حسینی با بیان این‌که این گروه در کمترین زمان ممکن اقدام به اخذ پروانه کسب کردند، ادامه داد: این اصناف پس از فعالیت ناموفق در این عرصه در در مدت کمتر از یک‌ماه اقدام به جمع‌آوری واحد صنفی خود کردند.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب این واحدهای صنفی مجدد متقاضی داشتند و عده‌ای نیز بدون داشتن پروانه کسب اقدام به راه‌اندازی واحد صنفی کردند.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران با اشاره به فعالیت کمیته شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه در این شهرستان خاطرنشان کرد: با تلاش اعضای این کمیته و در مدت زمان کمتر از دو ماه افزون بر 150 تا 160 واحد صنفی بدون پروانه کسب در گچساران شناسایی شد.

حسینی ابراز داشت: اخطارهای لازم به این افراد جهت اخذ پروانه کسب داده شد اما برخی از این افراد تاکنون نیز اقدامی نکرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که اسامی این واحدهای متخلف و دستور پلمب به واحد اماکن نیروی انتظامی داده شده است، گفت: این موضوع با برگزاری انتخابات همزمان شد و به همین دلیل تاکنون اقدامی از سوی نیروی انتظامی صورت نگرفته است.

فعالیت صنوف بدون پروانه کسب گچساران، سبب نارضایتی دیگر اصناف و مردم شده است

حسینی تصریح کرد: با توجه به این‌که مجمع امور صنفی اقدامات لازم را انجام داده است، اماکن نیروی انتظامی باید به پلمب این واحدها اقدام کند.

رئیس مجمع امور صنفی گچساران و نماینده اصناف کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی اصناف کشور با اشاره به ماده 81 قانون نظام صنفی مبنی بر همکاری مجمع امور صنفی با نیروی انتظامی، از واحد اماکن نیروی انتظامی گچساران خواست تا پلمب واحدهای صنفی بدون پروانه کسب گچساران را در دستور کار قرار دهد.

حسینی یادآور شد: فعالیت این واحدهای متخلف سبب نارضایتی سایر اصناف و بازاریان و نیز شهروندان شده است.

انتهای پیام/82001/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول