اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجامع امور صنفی مهریز:

واحدهای صنفی بدون پروانه کسب جریمه می‌شوند

رئیس مجامع امور صنفی مهریز گفت: واحدهای صنفی بدون پروانه کسب تا ۳۱ مردادماه برای دریافت پروانه کسب مهلت دارند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

واحدهای صنفی بدون پروانه کسب جریمه می‌شوند

محمدرضا زارع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مهریز، به واحدهای صنفی فعال فاقد پروانه کسب هشدار داد و گفت: در صورتی که هر چه سریع‌تر اقدام به قانونمند شدن واحد خود نکنند با جریمه مواجه خواهند شد بنابراین تمامی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب تا 31 مردادماه برای دریافت پروانه کسب مهلت دارند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

وی تأکید کرد: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب که قبل از تاریخ یازده بهمن ماه سال 91 فعال بوده و به دلایلی تاکنون نتوانسته‌اند پروانه کسب اخذ کنند، تا تاریخ 31 مردادماه سال جاری باید به مجمع امور صنفی مراجعه و تقاضای پروانه کسب نمایند.

زارع‌زاده اضافه کرد: پیرو مصوبه هیئت دولت، موضوع بند ب ماده 101 قانون پنج ساله پنجم توسعه مصوب 1389 واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب که قبل از تاریخ یازدهم بهمن سال 91 فعال بوده‌اند و به هر دلیل نتوانسته‌اند نسبت به اخذ پروانه کسب دائم اقدام کنند، تا آخر مردادماه 92 فرصت دارند تا با مراجعه به مجمع امور صنفی نسبت به درخواست صدور پروانه کسب موقت (یکساله) اقدام کنند.

وی جرائم دولتی در نظر گرفته شده برای واحدهای صنفی بدون پروانه کسب را شامل جرائم قانونی که در بند ب ماده 101 قانون پنج ساله پنجم توسعه اشاره شده عنوان کرد و گفت: این جرائم از سوی دستگاه‌هایی مانند سازمان امور مالیاتی، شرکت توزیع برق، آب و فاضلاب و شهرداری صورت می‌گیرد.

زارع‌زاده ادامه داد: واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب که به هر دلیلی اقدام به تشکیل و تکمیل پرونده نکنند با افزایش صد درصدی مالیات مواجه خواهند شد.

وی همچنین در مورد بیمه مکمل اصناف گفت: صنوف شهرستان مهریز می‌توانند برای تمدید بیمه مکمل درمان خود که قرارداد آن با بیمه البرز منعقد شده به مجامع امور صنفی مهریز مراجعه کنند.

انتهای پیام/90005/س20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول