اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره کل استاندارد همدان صورت گرفت

خرید 403 نمونه کالا از بازار همدان در راستای انجام طرح طاها

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان همدان از خرید 403 نمونه کالا از واحدهای صنفی استان همدان و ارسال آنها به آزمایشگاه در راستای انجام طرح طاها 92-91 خبر داد.

خرید 403 نمونه کالا از بازار همدان در راستای انجام طرح طاها

محمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه حفظ و ارتقای سلامت عمومی در جامعه و حمایت از حقوق مصرف کنندگان از اهداف اجرای طرح طاها است، افزود: با توجه به اینکه افزایش کیفیت کالا باعث کاهش قاچاق کالا در کشور و حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده می‌شود، یکی از طرح‌هایی که به صورت ویژه توسط این اداره کل اجرا می‌شود، اجرای طرح طاها است.

هاشمی به اقدامات انجام شده در این اداره کل در راستای انجام طرح بررسی وضعیت کالاهای عرضه شده در بازار از حیث مطابقت با استاندارد پرداخت و گفت: در راستای اجرای طرح طاها 92-91، 403 مورد نمونه‌برداری از سطح بازار شهرستان‌های مختلف استان انجام شده تا مطابقت و مغایرت این نمونه‌ها با استانداردهای ملی مرتبط مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان همدان ادامه داد: نمونه‌های خریداری شده در طرح طاها کالاهای تولیدی صنایع مختلفی از قبیل صنایع شیمی و پتروشیمی، برق و الکترونیک، غذایی و کشاورزی و همچنین صنایع سلولوزی را شامل می شود.

وی گفت: از بین این نمونه‌ها می‌توان به انواع فراورده‌های گوشتی، آبمیوه، منسوجات بهداشتی، پودر رختشویی، کنسرو، اسباب بازی، شیر، آبلیمو، آب آشامیدنی بسته‌بندی، سیمان، بخاری، یخچال، ترازو، طلا، میلگرد و انواع روغن‌های خوراکی اشاره کرد.

هاشمی با بیان اینکه طرح طاها به معنای اجرای هماهنگ استاندارد است، افزود: نتایج این طرح پس از انجام آزمایشات لازم اطلاع رسانی می شود.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون هرگاه رعایت استاندارد برای تولید کالایی اجباری شده باشد در صورت عدم تولید محصول مطابق با استاندارد مربوطه، تولیدکننده به عنوان متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل اداره استاندارد استان همدان در پایان سخنان خود گفت: واحدهای صنفی موظفند صرفا کالاهای دارای نشان استاندارد را خرید و فروش کنند در غیر این صورت اداره کل استاندارد ناچار به معرفی آنها به مراجع قضایی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام/89002/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول