اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ ناگفته‌های عملیات آزادسازی مهران

کرمی‌راد: رویارویی بعثی‌ها با رزمندگان سپاهی سخت شده بود

فرمانده لشکر امیرالمؤمنین (ع) دوران دفاع مقدس با بیان ناگفته‌های عملیات آزادسازی مهران گفت: رویارویی بعثی‌ها با رزمندگان سپاهی سخت شده بود.

کرمی‌راد: رویارویی بعثی‌ها با رزمندگان سپاهی سخت شده بود

سردار محمد کرمی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: تیرماه سال 65 از سپاه ایلام درخواست کردم یک گردان به خط مقدم برای کمک به لشکر امیرالمؤمنین (ع) بفرستند.

وی ادامه داد: حاج طهماسبی جانشین فعلی سپاه امیرالمؤمنین (ع) ایلام به همراه آن گردان به ما پیوستند و ما را یاری دادند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: تنها یگانی که در هفت روز اول حمله ارتش بعث عراق مقابل ارتش عراق ایستاد، تیپ امیرالمؤمنین (ع) بود.

کرمی‌راد تصریح کرد: ما در مخابرات واحدی به نام جنگال (جنگ الکترونیک) داشتیم که از روی فرکانس عراقی‌ها مکالمات عراقی‌ها را دریافت می‌کردند و به فرماندهان می‌دادند تا فرماندهان از نوع مکالمات عراقی‌ها از بسیاری از موارد ضروری مطلع شوند.

فرمانده لشکر امیرالمؤمنین (ع) دوران دفاع مقدس گفت: وقتی شنودی از مکالمات فرماندهان عراقی برای ما آوردند، متوجه شدیم که دشمنان بعثی جرأت پیشروی به سمت باغ کشاورزی و ارتفاعات رضاآباد مهران را ندارند.

وی ادامه داد: رزمندگان بسیجی در مقابل رودخانه کنجانچم در برابر دشمنان ایستادگی کردند و مانع نفوذ و پیشروی بیشتر دشمن به خاک ایران شدند.

کرمی‌راد تصریح کرد: شجاعت رزمندگان اسلام در آن شرایط به حدی بود که به عنوان مثال سردار نعمان غلامی کسی بود که رفت و تیربار روی نفربر دشمنان بعثی را با خود به طرف رزمندگان اسلام آورد.

فرمانده لشکر امیرالمؤمنین (ع) دوران دفاع مقدس گفت: افزون بر این با همان تیربار چند نفر از دشمنان بعثی را اسیر کرد و با خود آورد.

وی ادامه داد: برزو غلامی مسئول حفاظت اطلاعات یگان نیز برای لحظاتی به دست دشمنان بعثی اسیر شد و با ذکاوت و هوشیاری خود از دست دشمنان بعثی فرار کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس عنوان کرد: نبرد بین رزمندگان اسلام با دشمنان بعثی به جایی رسید که آنان دچار وحشت فراوانی برای رویارویی با بسیج و سپاهیان شدند.

انتهای پیام/2246/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول