اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد

بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از زلزله هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود.

بازسازی مناطق آسیب‌دیده از زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمود میری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان با حضور اعضای این شورا از تلاش‌های مسئولان در امر خدمات‌رسانی در روزهای اولیه پس از زلزله تقدیر کرد و اظهار داشت: در بعد از ظهر روز 27 فروردین ماه، زمین‌لرزه بزرگی بخش‌هایی از استان را لرزاند که در اولین ساعات بعد از زلزله کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان با حضور گروه‌های مختلف امدادی از استان و استان‌های مجاور انجام شد.

وی افزود: در ادامه نیز برای اسکان موقت و تأمین نیازمندی‌های زلزله‌زدگان تلاش‌های خوبی صورت گرفت.

این مسئول بیان داشت: هر چند کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده با حضور گروه‌های مختلف امدادی از استان و استان‌های دیگر با سرعت انجام شد و برای اسکان موقت آنها نیز اقداماتی صورت پذیرفت، اما با توجه به گذشت مدتی از وقوع زلزله عملیات بازسازی در مناطق آسیب دیده نیز باید به سرعت عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از دو هزار و 532 واحد مسکونی در جریان زلزله دچار خسارت شدند.

میری اذعان داشت: از این تعداد 726 واحد شهری و 486 واحد روستایی در سراوان، 280 واحد مسکونی شهری و 248 واحد روستایی در شهرستان خاش، 43 واحد شهری در زاهدان، 56 واحد شهری در ایرانشهر، سه واحد مسکونی شهری و سه واحد روستایی در شهرستان زابل دچار خسارت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال اسکان موقت مردم در این مناطق، روند شناسایی واحدهای خسارت دیده سریعاً آغاز شد و در حال حاضر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید پیگیری جذب اعتبار مورد نیاز برای آغاز روند بازسازی واحدهای خسارت دیده را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهد.

گفتنی است، به دنبال وقوع زلزله در 27 فروردین امسال تعداد هزار و 922 تخته چادر، 283 موکت، 115 تخته پتو و هزار و 200 شل آب معدنی در شهرستان سراوان در بین آسیب‌دیدگان توزیع شد.

انتهای پیام/75002/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول