اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر:

صرفه‎جویی در برق به استانداردهای رفاهی زندگی لطمه نمی‎‌زند

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: بهینه‌سازی و صرفه‌جوی در مصرف برق لطمه‌ای به استانداردهای زندگی افراد از نظر رفاهی نمی‌زند.

صرفه‎جویی در برق به استانداردهای رفاهی زندگی لطمه نمی‎‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدرضا رضوی صبح امروز در حاشیه کارگاه توجیهی رابطین ممیزی انرژی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: بخش عمده‌ای از هدر رفت انرژی در بخش‌های مختلف ناشی از نهادینه نشدن صرفه‌جویی است و والدین با دادن اطلاعات و آگاهی‌های صحیح به فرزندان خود می‌توانند ضمن ارتقاء روحیه مسئولیت‌پذیری در فرزندان به فرهنگ‌سازی آن در جامعه نیز کمک کنند.

وی ادامه داد: امروزه کودکان از رفتارهای والدین خود الگو می‌گیرند و در این راستا والدین می‌توانند با مواظبت از رفتار مصرفی خود، ضمن جلوگیری از هدر رفت درآمد خانواده در تضمین آینده فرزندانشان نیز تلاش کنند.

رضوی بیان کرد: هدف از مدیریت مصرف بهینه‌سازی برق کاهش مصرف آن نیست بلکه استفاده از بعضی وسایل برقی غیر ضروری در خارج از ساعت‌های اوج مصرف و تعدیل در مصرف برق است ضمن اینکه مدیریت مصرف برق در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست به شدت تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: مدیریت مصرف انرژی یک ضرورت انکارناپذیر در جامعه امروزی تلقی گردیده و باعث می‌شود خاموشی‌های ناخواسته کاهش یابد و ارائه برق مطمئن به مردم در سایه حفظ و صیانت از تاسیسات برق‎رسانی و مصرف بهینه انرژی به ویژه در ساعت‎های اولیه شب و ظهر حاصل می‎شود.

رضوی گفت: در جامعه امروز نحوه استفاده از منبع انرژی بسیار مهم و به کارگیری صحیح و اصولی از آن امری اجتناب ناپذیر است زیرا نه تنها به توسعه پایدار کمک می‎کند بلکه باعث حفظ این ذخائر و بهره‎مندی نسل آینده از مواهب الهی نیز می‎گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: انرژی برق به عنوان یکی از شاخص‎های شدت مصرف انرژی بوده و متوسط سرانه مصرف برق در استان بوشهر بالا است که کاهش این سرانه حداقل به میزان 20 درصد با اعمال روش‎های مدیریت مصرف برق در کلیه بخش‎ها امکان پذیر است.

وی ادامه داد: ارائه برق مطمئن به مردم و حفظ پایداری شبکه که بخش قابل توجهی از آن به همکاری مشترکین برق ارتباط دارد می‎تواند تداوم برق‎رسانی به همه شهروندان را در پی داشته باشد.

رضوی بیان کرد: بیشتر خاموشی‎های ناخواسته در شبکه عمدتاً در ساعات اوج مصرف برق اتفاق می‌افتد و هم زمانی استفاده از وسایل برقی پر مصرف مثل کولر گازی فشار مضاعفی بر روی شبکه‎های برق ایجاد می‎کند و از عمد‎ ترین مضرات بی‎رویه مصرف کردن برق توسط مشترکان افزایش بار بر روی خطوط و شبکه‎های برق رسانی، کاهش عمر تجهیزات شبکه‎های برق و هدر رفتن سوخت نیروگاه‎ها و منابع تولید انرژی است.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری مشترکان برق و مصرف صحیح این انرژی حیاتی، صرفه جویی در استفاده از وسایل برقی در ساعات اوج مصرف به ویژه در فصل تابستان را دارای اهمیت خاصی ذکر کر.

رضوی صرفه‎جویی و مدیریت مصرف برق را یک ضرورت در جامعه امروزی دانست و از کلیه هم استانی‎های بوشهر درخواست کرد که این شرکت را با همکاری خود در این زمینه یاری دهند تا تابستانی بی‌دردرسر و خوبی را داشته باشیم و نیز از صاحبان صنایع، صنعتگران و کشاورزان استان بوشهر به خاطر همکاری در ساعات اوج بار با صنعت برق قدردانی کرد.

انتهای پیام/66007/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول